Gott nytt år, eller?

Nyårsafton 2023! 🎆🍾🎇🥂🎉
Den kvällen som det ska förväntas att man ska ha trevligt, roligt, skratta och äta gott med massa vänner! Helst fin dukning med extravaganza saker på bordet, och sedan roliga spel innan man skålar in tolvslaget! 
(null)
Så hade jag det förra året, nyårsafton 2022! 
(null)
I år så har jag vilat, läst ut en bok och påbörjat en ny, dammsugit och torkat golv, rensat saker, kollat en serie och haft kylskåpsrensning och gjort en hemlagad pizza (vilket jag inte är så förtjust i)! 
(null)
Inte en vän i min närhet, ingen fin dukning, ingen speciellt god mat och inga spel! 
 
Men jag hade alternativ: 
- Att åka till Kungsbacka till bästa vännen
- Att åka till syrran 
- Att sitta hos gamle grannen
 
Jag gjorde mitt val av olika anledningar, som jag inte går in på här. De håller jag för mig själv. 🤐
 
Men varför så känns det nästan lite skamligt att man sitter själv hemma en nyårsafton? 😌
Jag drar mig för att lägga ut på sociala medier, så att folk ska få veta att jag sitter själv hemma och "ömkar" mig själv, vilket jag absolut inte gör! Som sagt, jag har valt själv ikväll. Men ändå så känns det som att folk tänker så. 
Men samtidigt så ska jag erkänna att jag knappt vill kolla på sociala medier för att se hur trevligt andra har det, ja jag vet, jag är en kluven människa i vissa saker! 🫣
Men det känns alltid som att man måste ha en bra förklaring till att man är hemma själv, men jag tror/vet att det är många fler än man tror som gör det! 
 
Jag har de senaste tio åren sett nyårsafton som en vanlig helgkväll, eftersom jag inte har haft någon specifik tradition gällande nyårsfirande sedan jag blev singel. Men nyårsafton 2022 så trodde jag att jag skulle få en tradition med tre vänner, då vi hade en otroligt rolig och trevlig kväll! 🙂
 
Men verkligheten visade att så blev det inte och vänskapen bröts, och nu är jag och min vän utbytta! Jag sörjer att det inte blev någon tradition, men samtidigt så kan man inte umgås med vänner som tar energi från en. Att behöva väga varje ord man säger, och att vara beredd på en utskällning, nej tack! Det finns nog vänner som tycker att jag är en dålig vän, men då har de inte hört min version helt enkelt! 😤
(null)
Som sagt, jag har valt min nyårsafton i år, vilket jag inte ångrar, men det är ju också trevligt att ha en kväll med vänner! Huvudsaken är att man gör som man själv vill och känner för! 
Sedan är det sorgligt när vänskap bryts! 😢
(null)
Nu är klockan 22.30 och jag vet inte hur jag ska orka till tolvslaget! 🥱
Orkar varken läsa eller kolla på serier/filmer! 
Det kanske blir första nyår som jag sover vid det heliga klockslaget? 😴
Men finns det en lag på att man måste vara vaken klockan 24? 🤔
Nej, det gör inte det, och inte heller att man måste fira med vänner och familj, utan man får göra precis som man vill! 


Gott nytt år! 🎉
Hoppas att man får vara frisk och orka med allt! 🙏🏻 
 
 



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: