Familjen Winther - Rosenträdgårdens hemligheter

Den här härliga bokserien om Familjen Winther har legat lite åt sidan, då jag har läst så mycket annat. Bokserien handlar om Familjen Winther som bor i Trondheim med sina vuxna barn och har ett familjeföretag. Modern i familjen är från England och gift med en norrman. Hela serien består av 11 böcker och är väldigt lättlästa. 
(null)
Nu har jag läst tredje boken som handlar om den trotsiga dottern Rose som säger vad hon vill och gör vad hon känner för. Hon har nu blivit skickad till England, där hennes mormor och morfar bor på landet, och hennes moster Elisabeth som har slutat pratat sedan lång tid tillbaka. Varför hon blir skickad dit beror på att hon har inlett en romans med en operasångare som var vän med hennes nu avlidne bror Christian, men i hennes familjs ögon så är han inte värd henne. Hon får med sig sin kammarjungfru Karen, men på den långa resan till England från Norge så befinner sig även skälet till att Rose blir bortskickad, operasångaren och Karen blir förskräckt över detta.   (null)
När de anländer till Oaktree Manor, så blir Rose inte mött av varken mormor eller morfar, utan endast personalen, vilket hon inte tyckte var acceptabelt. Det är en stor byggnad, som är kall och ger obehagliga känslor. Hon har inte mött sina morföräldrar på många många år, och när hon väl möter mormodern så får hon sig en åthutning, en av många framöver. 

Men Rose kommer att uppleva en tid hos sina morföräldrar som hon aldrig hade kunnat drömma om…

Om ni gillar kostymdrama i bokform, så börjar läs dessa! Jag har en del böcker kvar, men de är underbara! 
Jag har nu påbörjat den fjärde boken i serien som heter Ellinors modiga val, men jag har även två andra böcker påbörjade! 🫣🤭

TIPS FRÅN BOKNÖRDEN! 
📚📚📚📚
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: