Fasad - i mina trakter.....

Gud vad jag läser under min semester! Älskar det! I morse läste jag ut boken Fasad som är skriven av en duo, det gifta paret Johan och Johanna Hurtig Wagrell, som båda är komiker och manusförfattare. Det är en spänningsroman som handlar om ett eventuellt mord, eller i alla fall en försvunnen person för 25 år sedan, som inte är löst ännu. Boken utspelar sig huvudsakligen i Kalmar, förutom lite i Stockholm i början av boken, där Sanna jobbar på en tv-produktion, realityprogram, där en kille tar livet av sig själv i direktsändning. Sanna får bära hundhuvudet för det hela, och hon får en chans att fixa till det för sig själv, om hon åker tillbaka till sin hemstad Kalmar, som hon lämnade för 25 år sedan. Hon måste där göra en dokumentär om den försvunna tjejen Gabby och måste då intervjua gamla kompisar till henne och Gabby! Men är de verkligen Sannas kompisar???
(null)
I Kalmar så finns polisen Elisabeth som väntar på sitt avslut på den här orten, och förbereder sig på flytt till storstaden. Hon jobbar med Roger (tror att han hette så), vilket hon trivs med. Hon blir kontaktad av Sanna för en intervju gällande fallet om den försvunna tjejen (som Elisabeth absolut aldrig var inblandad i)!
(null)
Elisabeth får strikta direktiv att INTE återuppta fallet Gabby, men hon kan inte släppa det ju mer kontakt hon har med Sanna, journalisten som ska göra dokumentären. 
 
Vad har hänt med Gabby? Vart finns hon? Lever hon? Är hon död? 
Vem är Sanna? Vad har hon i bagaget som inte får komma fram? 
 
Det är så roligt att läsa böcker som utspelar sig i Kalmar, och den här boken utspelades rätt mycket i södra området, det vill säga i mitt område! 
(null)
Boken är första delen av en spänningsserie som kallas för Fiktion. Den är rätt mörk emellanåt, och det är många hemligheter som kommer fram.
 
Jag ser fram emot nästa del av serien Fiktion. 
 
BRA BOKTIPS PÅ SPÄNNINGSROMAN OCH OM NI VILL LÄSA OM KALMAR STAD! 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: