Alla hjärtans dag och en man.....

Ikväll avslutade jag den här boken som handlar om Alla hjärtans dag, tre kvinnor och en man! Siobhan som jobbar som livscoach och har tusen järn i elden. Hon har många uppdrag som livscoach så hennes liv är riktigt strukturerat som ett excelark. Miranda klättrar i träd ihop med ett gäng karlar och skär av grenar här och där. Jane jobbar som volontär på stadens second handbutik och hon har något förflutet från London som hon har flytt från. Dessa tjejer känner inte varandra alls! Jag väntar hela tiden under bokens gång på att tjejerna ska träffa varandra i någon prekär situation. 
(null)
Joseph Carter heter mannen i fråga, som har något speciellt med de här tre tjejerna!  Frågan är hur, var och när. Varje tjej har egna kapitel men ibland så är det inte samma år som det handlar om men det ger sig i slutet av boken. 
(null)
Boken är mycket bra och är svår att släppa givetvis, för det är ju de flesta böckerna som jag läser. 😉
 
MEN! Jag har nog aldrig läst en bok med sån dålig korrigering!! Jag har hittat så många fel i texten och jag blir tokig på sånt! Men lyssnar ni på boken så blir ni ju inte besvärade av detta... 🤓 Förhoppningsvis! Men en ljudboksuppläsare läser ju innantill så troligen får ni höra felkorrigeringen också!   (null)
Jag undrar ibland hur det kan bli så mycket fel när de har både språkgranskare och korrekturläsare! Men vad gör en sättare? 🤔
 
Förutom detta så är boken mycket bra, både lite sorglig, spännande (enligt mig i alla fall) och romantisk samt rolig då och då. Författaren heter Beth O´Leary och hon har skrivit två böcker tidigare som heter Bara på besök och Sambo på försökvilka jag inte har läst ännu.
 
Rekommenderas att läsa om ni gillar feelgood med lite spänning i...... 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: