Början på en flytt! Igen :)

I min familj verkar det som att vi flyttar rätt ofta, he-he, bara det här året så har det nu blivit tre flyttningar men nu hoppas jag att det får vara lugnt sedan. Men denna förhoppningsvis sista flytt för i år har ju precis börjat!
Detta var bara lite av hennes saker, som har varit inackorderat hos vår bror tills nu. Så här blev lite av dagens motion att bära tunga kartonger med böcker, lakan, porslin av alla de slag, tidningar, receptböcker med mera. Sån här motion är ju faktiskt rätt okey ibland. Om man tycker att flyttning är tråkigt, så får man tänka som så, att jag får i alla fall motion. Men här var det ju i samma plan i alla fall. Värre var det i våras när jag bar ner nästan allt från hennes vindsförråd på fjärde våningen, det var träning det! :)
Lite motion blev det också när jag klättrade upp och ner för att dra ner tapeter (igen!) men jag hade lite hjälp av Leo vilket han tyckte var roligt. Om jag hade velat ha något mer extrajobb, så skulle jag ju kunna jobba som tapetrivare, för det höll jag ju på med i somras också. Men nu ska jag ju trappa ner lite så den tanken slog jag bort rätt snabbt faktiskt. :)
Jag tycker ju, att syster flyttar till världens ände, men det tog faktiskt tjugo minuter exakt till toppen av Ölandsbron, och en halvtimme hem till min lägenhet. Så kanske inte världens ände då :) Det var en mysig himmel ikväll i alla fall åt höger om bron, andra sidan var alldeles igenmulen. Men det var en skön kväll, och i stan var det cruising och i Kalmarsundsparken uppträdde Jill Johnson så alla som var ute av någon anledning fick ett skönt väder.
Hemma här har det nu blivit två knäcke och en stor mugg te. Huvudvärken har kommit igen, och gäspningarna avlöser varandra, så ska faktiskt krypa ner strax med min bok, om jag orkar läsa något kapitel i alla fall...
 
SÅ SOV GOTT NÄR NI GÖR DET!
 
 
 
1 Gubben skriven

Här har vi precis avslutat en flytt också. Det får bli lite tv tittande sedan sängen.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: