En helg utan jobb = vila!

Faktiskt, så har jag inget inbokat denna helgen och det känns kanon faktiskt. Även om jag älskar att åka runt med mina partyn hos massa glada och trevliga tjejer, så behöver jag det här. Har börjat inse nu, att jag kanske är, eller var på väg in i någon tråkig vägg, eller inte, men nu när jag tänker efter lite, så känns det nästan som om det var på gränsen. Förutom att jag inte mår bra kroppsligen och känslomässigt, så kan jag vara väldigt disträ. Har inte haft någon koll alls på datum och veckor ibland. Konstigt att jag inte har missat något av alla mina bokade partyn eller missat en jobbdag. Sover oroligt, även om jag somnar in rätt bra för det mesta, men resten av natten då? Är supertrött, om jag blundar så vill jag bara sova och dessutom förhöjt blodtryck igen! Trots medicinering. Enda gången som jag känner att jag funkar rätt bra, är faktiskt på jobbet och på mina partyn, men dess emellan då? Nä, inte då. Tänker bara "ska bara" nästan hela tiden, både på jobbet och hemma. Men kommer ingen vart! Det enda som händer i stort sett, är att jag skapar mer och mer stress inombords! Ser allt som ska göras, som behöver göras och allt annat som kanske inte är så viktigt egentligen men som jag känner att det måste göras. Till exempel en stor hög med blåa papper på jobbet, som mina kära arbetskollegor försöker få mig att slänga istället för att låta ligga och stressa upp mig! Ja, jag ler lite för mig själv nu, för de försökte med det idag men det sitter hårt inne i mig innan jag gör det och jag kan inte svara på varför egentligen. Det är något som jag känner, att jag måste bara fixa dessa blåa papper. Vi får se vem som vinner dragkampen på jobbet :)
Jag har ju alltid haft svårt att säga nej, och det är inte lätt att säga nej när man inte är van. Lika så är det svårt, att gå hem i tid från jobbet när det finns hela tiden att göra. Men nu i dagarna så har jag märkt att framåt halv fyra-tiden så smyger sig ett jäkla tryck i huvudet fram, precis som om det är en påminnelse om att jag ska gå hem! Men gör jag det då? Nja, lite svårt. Men jag kämpar på med detta. Ja, nu vet ni alla andra om hur jag mår och en del tycker väl, att man inte ska berätta "allt" om sig själv och tycker man så, så behöver man inte läsa om mig och mitt liv! Det är helt frivilligt att göra faktiskt :) Vet också, att det finns många som tycker om att läsa om hur andra mår och gör för att förbättra saker och ting. Man kan ju själv få tips och motivering, eller vakna till insikt hur man har det själv.
 
Ikväll så har jag en lugn ensam fredagskväll med god mat. Inget fel att vara själv en fredagskväll, det har jag varit i stort sett varje fredag sedan jag separerade, snart tre år och det är rätt skönt faktiskt. Speciellt skönt nu när man är så trött hela tiden. Ikväll blev det ingen powerwalk, tycker väl att jag gick rejält igår men det får bli en liten runda imorgon hoppas jag. Tittar på "Kristallen" på Tv 4 och snart drar det väl mot sängen, även om det är fredag. Det måste bli slut på sena nätter för mig, he-he, låter som om jag kommer att bli en tråkmåns, men att sitta uppe sent varje fredag och lördag till att försöka sova ut och vila upp sig betyder inte att man blir en tråkmåns! Utan att man vill må bra helt enkelt! Innan det är för sent!
Gjorde en god tallrik med lite kött med vitlökssmör och go sötpotatis i ugn och lite grönt till och givetvis lite vin, för det är ju trots allt fredag och det var riktigt gott! Och jag hade svartpeppar på köttet, he-he, det är några nära vänner som vet varför jag nämner detta.

Hoppas att ni har haft en bra fredagskväll, antingen ensamma eller i trevligt sällskap, och imorgon är det lördag och en morgon när man kan sova hur länge som helst! Älskar lördagsmorgorna!
 
SOV GOTT ALLA, DRÖM SÖTT!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: