Vänd/vrid! Varför tro?

Undrar hur många timmar det har blivit i natt? Hade räknat med att sova ut ordentligt men se, så blev det inte. Blir så trött på detta, att väldigt sällan få ha en bra och skön natt. Släckte lampan 23.20 igår kväll, var så trött. Låg 40 minuter och inte kunde somna, så till sist så tände jag igen och läste några kapitel i min bok, i cirka 20 minuter och försökte sedan somna igen. Lyckades nog några timmar, men sedan blev det åter igen vända och vrida på mig. Jag brukar försöka undvika att titta på klockan när jag har såna här nätter, men till sist gjorde jag det. Det var fortfarande mörkt, även ute, hade glömt att rulla ner men som sagt, det var mörkt ändå. Usch, klockan var 04.20!!!
Ville ju inte tända igen och läsa, för det kan ju vara en bra idé ibland när man inte kan sova, men jag var ju trött så jag orkade inte läsa. Funderade lite på att gå upp och ta mig lite whiskey, för det har hänt någon gång att jag har gjort det för att somna gott och låg och funderade på om jag skulle köra bil dagen efter. Men nej, jag gjorde inte det heller, för jag hade inte druckit någon alkohol på lördagskvällen, så då skulle jag inte göra det på natten bestämde jag. Istället gick jag upp och tog mig en tablett som jag hoppades skulle kunna få bort mina tankar! Vilken den nog gjorde, för när jag sedan vaknade till vid sju av ett mess, så hade jag inte varit vaken på några timmar (tror jag i alla fall). Man blir ju alldeles förvirrad och det känns som om man inte har sovit något alls. Förvirrad var jag absolut när messet kom, för jag hörde första signalen men reagerade inte, men när andra signalen kom, så slog jag upp mina ögon direkt och tänkte till! För det var ett helt oväntat mess från en kär vän, som jag absolut inte hade trott att jag skulle få så här apropå. Det kanske inte betyder något men det var glädjande i alla fall, fast det väckte mig :)
Det är i alla fall tur, att det är ledig dag, så att jag inte ska jobba. Men det får kanske bli en vilostund under eftermiddagen så man orkar med buggkursen ikväll. Nu har jag legat och haft lite morgonmys för mig själv, så upp nu och äta lite frukost. Två Panodil redan intagna, usch, avskyr huvudvärk och illamående. Lär väl sova gott i natt i alla fall, men man vet aldrig!
 
Hoppas också att det blir uppehåll hela dagen här hos mig, för jag har räknat med att cykla i alla ärenden som jag ska göra idag, men när man ser på Nyheterna om hur vädret är i Skåne så är det tveksamt. Kanske blir en släng av regn även här....
 
HA EN BRA OCH SKÖN SÖNDAG, ALLA VÄNNER!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: