Fredagskväll äntligen!

Denna veckan har det varit fullt upp tycker jag, och mycket sena kvällar, tyvärr, måste skärpa mig! Men nu är äntligen syster Kalmarbo, och det ska bli kanonkul helt enkelt! Idag har jag haft en slapp dag, hade en gammal elev på jobbet som ska hjälpa oss nu några dagar under två veckor så jag har bara suttit och rullat tummarna, eller inte? Ha-ha, nä, hon sköter sig bra, men det är ju mycket det frågas om och det ska visas och så...Men så är det ju bara när man ska lära upp någon. Ska bli kul, att ha henne på jobbet igen.
 
Nu hemma, gick ju relativt "tidigt" idag eftersom jag har ett väntat besök :) så det blir en ovanlig fredagskväll. Jag brukar ju för det mesta vara själv hemma fredagskvällar, så som sagt en ovanlig fredag! :) Nu en liten lugn stund i soffan, sedan snabbdusch och börja förbereda för kvällens käk, personen ifråga ska bli bjuden på min varma smörgåstårta och den är så god!
 
Kom på nu, att man omger sig med så mysiga människor, både på jobbet och här i huset (en del i alla fall, känner inte så många) men min hyresvärd är så härlig man. Så när jag mötte honom i trapphuset nu när jag kom hem, så frågade han som vanligt, hur läget var, och jag svarade ju allvarligt, att jag började bli nervös och varför. Ha-ha, jag ska inte skriva här vad han sa då, men som sagt, han är en kanonbra hyresvärd. På jobbet fick jag ett mail om önskan om trevlig helg, och en fråga: Hur är det med dig? Jag bara log, när jag läste det, han är så gullig denna person, man kan aldrig bli arg på honom....Och en annan sa, ja, det ska jag inte nämna här, men jag ler när jag tänker på deras omsorg!
 
Nä, nu får det vara slutskrivet, ska ju fixa iordning mig också.... Kan ju inte sitta här halvklädd och så :)
 
Ha nu en trevlig fredagskväll alla därute, så hörs vi säkert av imorgon, och då jippi, är det lördag! Åh, vad jag längtar till lördagmorgon, och nu får jag tidningen i brevinkastet, så jag kan ligga länge i sängen imorgon!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: