Letar efter något!

Nu onsdagkväll, och känner mig hängig och halvdan, ingen energi, vill bara kura ihop mig och tycka synd om mig själv typ....Hade ju räknat med att träna lite i måndags, men då kände jag mig helt influensafärdig, så då var det ju bara tabletter och värme som gällde, i går kände jag mig piggare, men den där halsen spelar mig spratt, och hostan är lite jobbigare än vanligt så jag tänkte att jag tar en extra vilodag....I dag? Ja, känner mig helt slut. Sitter här och gäspar till Sveriges mästerkock och ska försöka ta mig till sängen till niotiden och se Mia på Grötö därifrån...Man kan kanske sova sig pigg?
 
Snälla någon, vrid upp mig och tryck in lite energi i mig!
 
Även om jag inte har tränat på ett tag, så håller jag mig till 16:8-fastan, och det är lite tungt när man är hängig och ont i halsen, då vill jag stoppa i mig nästan allt. Precis allt kan jag stoppa i mig, och då menar jag att det inte räcker med te hela kvällen :)  Men jag har stått på mig, inget kvällsätande på tre kvällar nu...och i kväll blev det en väldigt enkel kvällsmat, endast en tallrik med hemmagjord rabarberkräm och en annorlunda varm macka!
 
Jag tog fram smördegsbitarna ur frysen, som jag gjorde efter nyår, på med lite makrill i tomatsås och massa god ost på, och det blev jättegott. Men jag nöjde mig faktiskt med en, vilket jag ångrar lite nu, för lite sugen på en till är jag, men nej, klockan är över sex, så ingen mat, men det får bli en kopp te till innan sängdags! Till frukost i dag blev det ett kokt ägg, och givetvis tre koppar kaffe innan lunchtid, och lätt lunch med spenat och prinskorvar och ett kokt ägg!
 
Så jag har ju inte ätit jättemycket precis i dag, men en fastedag till blir det i morgon, sedan får jag äta normalt under tre dagar i alla fall...
 
Jag märker ju i alla fall, att maten skriker mindre efter mat nu efter tre veckor med 16:8, och det är ju bra....
 
Nu provar jag mitt te med kokosolja i, det ska visst vara mättande. Vi får se om min mage kurrar i morgon när jag vaknar......:)
 
 
Nu säger jag god natt från ett Kalmar där det nästan har slutat att snöa nu...tummen upp!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: