Roadtrip över bron...

Idag sov vi länge på grund av en trevlig utekväll,
så efter en långdragen sovmorgon och svettig natt,
så bestämde vi oss för att göra en roadtrip över bron och låta stranden vara...
Och enligt de här meteorologerna som ska kunna tyda väder, så skulle det komma in regn och åska på eftermiddagen....
Min kära vän tyckte, att min varma lägenhet var helt outhärdlig,
så idag var nog första gången som jag fick göra mig iordning för allmän beskådan,
och då menar jag direkt från duschen :)
Det är ju tur, att mina grannar inte springer in och ut från lägenheterna jämt :)
I normala fall så skulle jag inte låta någon komma in till mig,
för min lägenhet är helt upp och ner.
Mia tror, att det beror på alla hennes pinaler, men absolut inte...
Men under normala dagar, så skulle jag absolut inte åka hemifrån utan att bädda,
och absolut inte utan att diska, så man har en ren och fin diskbänk att komma hem till...
Men vad spelar det för roll, när man har bästa vännen här?
Nä, ingen roll alls ju......
Vi drog iväg i alla fall över sundet, och gjorde en shoppingrunda i Färjestaden.
Lite käk i Arontorp, goa kroppkakor på en svalkande plats....
Även inköp av blommor hos Mys blommor.
Hon är ju så mysig och trevlig tjej, alltid lika roligt att bli servad av henne...
Jag beundrar henne och allt hon gör.... Ett energiknippe helt enkelt!
Hittade mina perfekta skor, kanske till jobbet? Eller inte? :)
Dessa skulle jag kunna ha som prydnad hemma,
men vill inte betala 500:- för en prydnad...
Här kom faktiskt åska insmygande till Färjestaden, men det blev aldrig något regn tyvärr!
Jag var så supersugen på glass, har varit i ett par dagar, så nu äntligen!
En god italiensk glass nere vid hamnen i Färjestaden.
En enorm glass, som tog tid att äta, rejäla kulor!
Det var mysigt att sitta där och äta glass med bästa vännen!
Hade en behaglig värme nu, cirka 24 grader....
Bakom glassbutiken (Ölands choklad) så fanns det tydligen en badplats,
vilket jag aldrig har haft någon aning om.
Nästan utlandskänsla när man ser palmerna där borta...
Efter en skön (visserligen varmt kladdig dag) shoppingdag, så bar det hemåt....
Vi hamnade ute på min tomt, med två grannar som sällskap...
Det blev whiskey och knäcke med brieost som kvällsmat!
Vilket inte är fy skam på en skön semesterdag, eller?
Nu ska jag krypa ner bredvid min kompis. Hon har sovit i ett par timmar, men jag som är nattuggla trivs ju på natten. Har fixat till mina nyinköpta blommor, diskat så det är fint i köket imorgon.
Imorgon ska det väl bli sol hela dagen, så stranden lockar ju!
 
GOD NATT ALLA NI DÄRUTE!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: