Matfattigt idag!

Härligt att vakna idag med solens strålar in i mitt rum, gick inte upp förrän vid sju och det är lite skillnad faktiskt mot halv sju. Endast en halvtimme men tillräckligt, och när solen dessutom skiner, ännu bättre.
När jag gick hem idag, så hade jag inte mycket i magen. Ett kokt ägg, ungefär två deciliter blandade nötter och ja, några Dumlechokladbitar. Nyttigt? Nja, men ägg är nyttigt och nötter är nyttigt så bortse från chokladen :) Jag var faktiskt inte så speciellt hungrig, tog med mig min matlåda hem och åt hemma vid köksbordet istället och då var klockan sex på kvällen.
Nu har jag ätit den här maträtten i fyra dagar, och en matlåda kvar tills imorgon :) och jag har inte tröttnat på den. Jag är väl lite speciell som kan äta samma mat i fem dagar, men bara det är gott, så är det helt okey. Imorgon blir det stekt grön sparris till istället för den här salsan. Älskar stekt/grillad sparris.
Givetvis skulle det bli en promenad, tänkte spara joggandet till lördag förmiddag, och ikväll hade jag ett mål, att handla hem lite vin till helgen. Så på med promenadskorna och iväg, och det var en lika skön kväll ikväll. Det är verkligen tur, att man inte är någon soffliggare längre. :) Men visst, jag "förlorar" en timme som jag kunde ha gjort något "nyttigt" inomhus i lägenheten, men jag har märkt att de sakerna försvinner inte, så det är ju bättre att man tar hand om hälsan i första hand.
I tävlingen Aktiv 30/30 så är jag på väg. Är nu på väg till Umeå, och det är en bit kvar till Malmö dit trippen går! Jag ligger i alla fall före Riktkarlen, vem det nu är som styr honom!
 
DET ÄR BARA ATT TRAMPA PÅ, SÅ MAN ÄR FÖRE HONOM!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: