Min stad i ljus

Min dagliga aktivitet blev en runda neråt stan ikväll för att köpa mig lite käk. Tänkte lyxa till det för mig, fast jag sitter själv hemma i soffan. Hade ju gärna gått ut och ätit men hur roligt är det att gå ut och äta själv? Jag vet, att det är inget fel, men det känns lite lustigt så jag får väl bearbeta mig lite gällande det.
 
 
 
 
Det är rofyllt att vara ute och går i min nya hemstad. Finns alltid något roligt och fint att upptäcka, och som ikväll när jag såg detta färgskådespel vid vattnet nedanför fängelset. Nya hemstad förresten, det är snart två år sedan jag fick lägenheten här, så det är inte så nytt längre men mycket att upptäcka här. Ikväll hade jag bestämt mig för sushi. Jag älskar sushi men äter det alldeles för sällan. Umgås inte med någon som älskar det, så det blir aldrig av att jag äter det. Men nu blev det av, och gud så gott. Får nog bli en vana :) Det är en perfekt mat att inhandla när man är ute och går, för den är inte varm, så man behöver ju inte stressa hem.
Har dålig kunskap om sushi, så jag tog mig lite smakprov av den där gröna högen och oj, vad starkt! Jag antar, att det är wasabi. Den tog i alla fall slut.
Här ser jag i alla fall vad det är. :)
Vad det gulröda är för något, vet jag inte. Men inte starkt i alla fall. Kunde nästa urskilja alla smakerna i dessa rullar förutom den gula biten. Någon som vet?
Här var det enkelt :) men som sagt, detta var supergott. Man kan äta i lugn takt, lite plockmat ihop med lite vitt vin. Så detta kan jag tänka mig att äta varje helg, vilket det kanske blir :) Man blir lagom mätt, ingen klump i magen alltså. Varför har jag inte ätit detta innan om helgerna? Nåja, man kan ju inte göra allt på en gång. Nu sitter jag i soffan och ta det lugnt och titta på Idol och har gjort min dagliga aktivitet på minst 30 minuter, vilken blev nästan en timme och fem kilometer idag också. Känns bra.
Ikväll får jag vila upp mig, för imorgon blir det annat jobb än vad det brukar
bli för mig i helgerna och det ska bli så kul.
 
HA EN FORTSATT TREVLIG FREDAGSKVÄLL!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: