Vilket härj, men absolut ingen stress :)

Verkligen tur, att jag tog mig en ledig dag inför den här helgen, annars vet jag inte hur jag hade rett det. Men det är mycket kvar att göra! Men jag är ju kvälls- och nattmänniska och natten är lång sägs det. Hade lite egentid på förmiddagen hos Saras hudvård här i Kalmar, fixade mina ögonbryn och det var första gången hos Sara. Hon hade ett bra pris, endast 150:- och hon vaxade även bort mina små ljusa strån som bara irriterar mig. Hade i tankarna faktiskt att göra en fransförlängning nu inför Greklandsresan, och hon har just nu ett erbjudande inför sommaren för endast 595:- så givetvis bokade jag in en tid. Det känns bra, att ha sina fransar fixade när man åker iväg, så slipper jag tänka på sminkningen under veckan. Jag gjorde en fransförlängning hos Sara i höstas och jag blev nöjd. Blev inte så frälst att jag alltid vill ha det, jo kanske, men det är pengarna som styr och tillfällena. Nu blev det bra med hennes erbjudande.
När jag ändå var på stan, så gick jag en runda till Lindex, hade nämligen rabattkuponger där och jag handlar oftast kläder med rabatt. Kom hem med dessa tre plagg, och 150:- styck. Fick 25 % rabatt på hela inköpet och byxorna är så sköna och toppen likaså. Lite annorlunda med ryggen. Sköna sommarplagg!
De som känner mig vet, att jag gillar lite annorlunda toppar och plagg. I den mån min kropp tillåter det :)
Till brunch fick det bli kesoplättor men utan skinka för det hade jag ingen. Hade endast druckit två koppar kaffe i sängen och en tredjedel av en bars innan, så nu var jag i behov av mat men ändå inte hungrig.
Lite lättstekta solrosfrön och bladspenat på osten. De blev lite väl stekta, för jag var tvungen att springa ner till tvättstugan. Men de var goda ändå. Hade faktiskt i lite chilipeppar idag, för det är nyttigt.
Jaha, här kom det! Blev förvarnad på jobbet igår om att jag skulle få telegram.
Det skulle vara mycket bättre att sjukhuschefen gav mig högre lön, för det behöver jag absolut efter den här månaden. Eller rättare sagt, alltid! :)
Hmmm, ja, jag ska inte dricka allt det här själv! Det är nog det dyraste inköpet som jag har gjort på systemet i mitt liv, men det är klart, jag fyller ju bara XX år en gång i livet. ;) Ha-ha, hälften ska vara till cykelfesten som är på lördag när vi ska bjuda törstiga cyklister på lite vin till efterrätten.
Ja, i såna här stunder så önskar jag ju att jag hade en man till hands. För det var lite att bära upp och dessutom kom regnet som säkert kommer att hålla i några dagar, eller inte. Inte negativ nu, men vill ju ha finare väder imorgon.
Jag har flängt omkring på flera ställen idag, för jag är en sån som kollar genom reklamen och se var allt är billigast. Vilka erbjudande och kvalité, nja, där ljög jag nog lite, för kvalitén tänker jag nog inte så mycket på. Tänker inte på att jag ska köpa ekologiskt och så, mer på vad det kostar. Men jag gjorde koll vad vissa saker kostade på olika ställen, och började med Citygross och fanns varorna där med billigare pris, så blev det inhandlat där. Men bananer för 10:- kilot fanns ingenstans, så det fick bli en runda till Netto innan jag var hemma. Ja, bensinen kostar också men har man en bensinsnål bil så kan man göra så här :) Det är väldigt sällan som jag gör såna här stora inköpsrundor, men som sagt, det är inte alltid man fyller XX år och har cykelfest i samma helg. :)
Nu ska jag inte bli sittande här för då blir inget gjort. Nä full fart igen, tvättstugan ska tömmas, det ska dammsugas, diskas, putsa fönster, hmm, nä det hoppar jag faktiskt, för det regnar ute, toan städas, soffan ska renoveras (avskyr tyget i denna soffa) och framför allt maten ska förberedas!!! Just nu har jag Spotify på och lyssna på Lena Ph, ha-ha, vem annars! Sedan ikväll blir det Humorgalan på tv 4, vilket alltid är trevligt att strötitta på. Vi får se när jag kommer i säng ikväll!
 
Jag stressad? Nä, väldigt sällan!
 
UPPSKATTAT IDAG: VAKNADE NÖJD! :)
EJ UPPSKATTAT IDAG: PERSON SOM EJ MÅR BRA :(
 
Kramis, ha en underbar Valborg i regnet.
Själv ska jag inte gå utanför dörren!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: