Inneboende flytta!!!

Kände mig hängig idag, så ännu en förkylning på gång och är så trött på detta. Men en promenad var jag tvungen att göra ikväll för jag hade ett paket att hämta och det var skönt med promenad fast jag var snuvig.
Det blev en rejäl promenad i alla fall, och tänk vad skönt att man försöker gå i alla fall. Det kan ju vara väldigt lätt att ta bilen i såna här lägen, sjuk och "långt" och att det går snabbare med bilen, men inte jag inte. Försöker i möjligaste mån att gå.
Att ett sånt här litet paket kan innehålla något så skönt och fint och att det kan glädja mig! :) Eftersom jag började bli krasslig igen, så det blev kurering på kvällen. Både färsk ingefära, färsk vitlök och honung i mitt te och dessutom en apelsin innan sänggåendet.
Alltid när jag är sjuk, så vill jag bara stoppa i mig saker och då helst undvika onyttigheter så ikväll handlade jag lite goa nötter. De mörka med krydda på var starka och goa. Men det är svårt att bara ta en och en, så den här lilla skålen tog slut snabbt.
Ikväll blev det god och lätt mat. Min couscousröra med lite räkor till, kokt ägg och sweet chili blandat med naturell yoghurt! Mycket gott och helt lagom, ingen tung mat. Det måste jag börja undvika, för tung blir jag hela tiden. Antingen är jag gravid eller har jag en enorm tumör i magen eller så är det bara för att jag har kommit till det här jäkla året!! Snyft, tycker inte om det. Till råga på allt krasslig så man inte kan röra sig för mycket. Men detta var gott i alla fall...
Titta, så fin topp som hänger här! :) Den var jätteskön och rymlig!! Armarna är inte som på min förra topp, utan de här var avsmalnade nertill. Lite skrynklig dock när jag tog upp den ur påsen, men den hänger till sig. Inhandlad på Fanny Michel, en trevlig webshop. Rekommenderas att handla härifrån. Snabb service, sköna kläder och helt okey priser.
Nöjd med dagen och kvällen, med lite tv-serier. Hart of Dixie samt Hustrumördaren. Känner mig inte alls pigg, så jag önskar att min förkylning flyttar under natten. Somnade gott i alla fall strax efter elva på kvällen, räknade med att jag skulle sova åtta timmar innan klockan ringer vid sju!
 
UPPSKATTAT IDAG: MYCKET SKRATT PÅ JOBBET!
EJ UPPSKATTAT IDAG: MIN FÖRKYLNING!
 
Kramis!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: