Omvårdnad en fredagskväll!

Att vara sjuk är inte roligt, ja det vet ju alla och inte ens en vanlig förkylning med lite förstärkning av rejäl hosta är roligt. Sällan jag blir så här dålig vid förkylning men det är bara att gilla läget. Hade grannen som brydde sig om mig, förvisso endast genom sms men trevligt i alla fall och han erbjöd sig att hjälpa till om jag behövde något, och sedan en kär vän som erbjöd sig att komma in och ta hand om mig. Låg till sängs hela fredagen, fram till klockan sex på kvällen. Hade sovit elva timmar vilket var behövligt efter en fruktansvärd jobbig torsdagkväll med mycket hulkande etc. Ont i både rygg och mage efter allt hulkande, ett rejält träningspass kunde man tro. Hesheten började komma också. Tog mig en dusch och en lugn promenad till affären, dels för att få lite frisk luft och sedan inhandla lite. Kände mig som om jag vore onykter när jag gick, he-he, blir väl så när jag har druckit Cocilliana och inte ätit något. Träffade på en arbetskamrat som sa, att jag hade influensan, han hade blick för influensa (tror jag att han sa) men nej, så väl känner jag min egna kropp. Det är en rejäl förkylning med förvärrad hosta som jag har fått. Ingen feber i alla fall. Enbart min hosta har tagit rejält på mina krafter.
Den käre vännen kom in lagom till Let´s Dance med mat till mig, min älskade Rhodos från Nybro, en påse med lösgodis och halstabletter. Omtanken var rörande, men inte så bra mat att stoppa i sig när man inte har ätit på ett dygn. Men nu har jag mat tills ikväll i alla fall. Det fick bli lite lösgodis, väldigt lite kebab och en banan igår men det var inget bra för fick rejäl magvärk när jag la mig, men efter en åtgärd så gick det om och jag somnade gott. Var fruktansvärt trött igår, somnade till och med i knät på vännen. Ovanlig situation nu för tiden.
 
 
 
Kände verkligen för en lugn promenad i mitt favoritområde idag, för frisk luft gör förkylningen bara gott. Den här promenaden gick i väldigt lugn takt så den gjorde mig gott.
Första måltiden idag blev klockan halv ett, två knäcke och Varma koppen men det gick trögt. Nu vilar jag i soffan med en skål lösgodis, ja jag vet att det inte är nyttigt men det ger energi i alla fall. Om några timmar ska jag försöka genomföra ett party, gudskelov är det i stan, så det blir inte någon bilkörning i timmar eller så. Jag börjar känna mig bättre och bättre men tar det ändå lugnt. Har en dag till på mig att vila upp mig inför ny arbetsvecka. Jag längtar redan tills jag får lägga mig ikväll. Att sova är extra skönt när man är sjuk är ju tur, för man orkar inte så mycket mer då. Nu vet jag, att några nog tycker att jag borde vara hemma ikväll, men ibland så har man plikter och åtagande som kan vara svårt att ändra på. Hade det varit i torsdags så hade jag givetvis inte kunnat. Men jag gick ändå till jobbet i torsdags för att jag hade en uppgift som jag hade fått tilldelat till mig på onsdagen som jag trodde att jag skulle fixa fast jag var sjuk, försökte i alla fall. Dumt kanske, men sån är jag. Idag är jag bättre, mycket bättre men ej fullt frisk men det blir jag nog aldrig :)
 
UPPSKATTAT IDAG/IGÅR: VÄNS OMTANKE!
EJ UPPSKATTAT IDAG/IGÅR: GIVETVIS SJUKA BACILLER!
 
Kramis, ha en bra lördagkväll och krya på er, ni som är sjuka och ni andra, håll er friska!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: