Prosit, host och blä!

Har inte tid med det här och vill inte. Häromkvällen tänkte jag, att nu måste jag ta mig i kragen och försöka börja röra mig mycket mer än vad jag gör och sedan kommer detta! Jag är glad, att det inte är influensan utan det är "bara" en vanlig förkylning men en jobbig förkylning. På ett dygn så har jag nog använt ett helt paket med näsdukar och det var en rätt stor paket som jag köpte igår. Började morgonen efter en jobbig natt med en kopp te med hackad vitlök i till frukost vid sminkningen.
Borde ha stannat hemma, men hade en uppgift som jag behövde göra men det gick inte så bra som jag ville, och det tog tid och till sist så fick jag ge upp och gå hem för jag pallade inte vara kvar på jobbet. Så det får bli en hemmadag imorgon för att försöka bli frisk till helgen.
Så här ser en sjuklings soffbord ut! Absolut inte så här i vanliga fall! Te, frukt, någon chilinöt ibland men får ta det försiktigt för jag hostar upp det väldigt lätt. Är så förbannat trött på min konstiga hosta som jag nu är under utredning för, men den blir ju värre nu när jag är förkyld. Igår var det höger näsborre som rann och idag vänster, så imorgon förhoppningsvis ingen.
Så lustigt och hemskt klädd får man bara gå omkring när man är sjuk. Absolut inte när jag är frisk. Men det är ju jag det. Kan ju klä mig i några slappa byxor kanske när jag kommer hem, men inte så här rörigt, men är man sjuk så är man. Nu ska jag titta på Arrow om en stund innan jag ska krypa ner och sova mig frisk förhoppningsvis. Ska faktiskt diska innan, fixa en kopp te med vitlök och honung i och därefter lite mer tv. Håll tummarna att jag är bättre imorgon! Jag är i alla fall glad, att det inte är influensa som jag har men samtidigt så är det inte kul med en röd näsa som en clown :) Och nu blev det rörigt, av en slump satte jag på kanal 11 där Arrow går om 45 minuter, men hux flux så är Arrow och company med i serien Flash! Det visar sig, att dessa avsnitt går ihop, så ingen diskning ikväll för Arrow är ju viktigare! :)
 
UPPSKATTAT IDAG: MIN RUMSKOMPIS SOM STOD UT!
EJ UPPSKATTAT IDAG: MITT MÅENDE!
 
Kramis och natti, endast en dag kvar till helgen!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: