The Theory of Everything

Efter en dag med förkylning och näsdukar, så blev det en trevlig biokväll med en bästa vän. Gratis bio dessutom! Sånt gillar vi. Har inte hört talas om den här filmen The Theory of Everything, så jag var inte så insatt i den men det är tydligen en brittisk biografisk dramafilm. Handlar om Jane Hawking (Felicity Jones), om hennes liv med exmaken, den kände astrofysikern Stephen Hawking (Eddie Redmayne). Han får ALS och han gör flera framgångsrika vetenskapliga upptäckter. Den var bra, rätt fängslande och man märkte inte att den var två timmar lång.
 
Trodde nog att jag skulle gråta mer, men den var mycket sevärd trots att jag inte grät, jag bara snöt mig på grund av förkylningen. Väl hemma så blev det varmt te och Grey´s anatomy och en lika god tallrik i kväll som i går, för man klarar sig inte bara på popcorn :) Jag grät faktiskt på Grey´s i kväll, men det gör jag rätt ofta, lättrörd som jag är.
 
UPPSKATTAT IDAG: BIO MED KÄR VÄN!
EJ UPPSKATTAT IDAG: MIN JOBBIGA FÖRKYLNING!
 
Kramis, sov gott när ni är under täcket! Snart är det helg IGEN!
 
 
 
1 Elin Gåhlin skriven

Åh, har så länge viljat se den! Den verkar så himla bra:)

Svar: Den var mycket sevärd. Tar chansen att gå och se sen...
Gitte

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: