Snö hos mor....

Skönt att det är barmark när jag körde i alla fall.
Ser ut som om det är snö på väg...
Visst, det är fint med snöhängda träd men jag är nöjd med vädret i Kalmar.
Kära Flygsforsvägen, där jag alltid har hållit mig spänd sedan min avkörning för tusen år sedan. Men idag gick det bra...
Fin yv.
Snötäckt tomt nu.
 
Bilderna från mammas tomt är tagna genom altanfönstret därför lite "missfärgade" men det var för kallt att stiga utanför dörren :)
Fixade mig lite te med vitlök i, citron/ingefära-te. Gott mot förkylningen.
Idag fick jag, Sara och mina söner äta gammal god mat som min mamma alltid gjorde förr. Överblivna spaghetti med något köttigt till och ostsås över. Till efterrätt kladdkaka. Nu har vi suttit här och tjabbat med varandra som vi brukar göra när vi träffas men trevligt har det varit. Ska nu börja dra mig hemåt för att göra utmaning nummer 10 och sedan blir det lugnt soffhäng i lugn och ro.
 
UPPSKATTAT IDAG: FAMILJEUMGÄNGE
EJ UPPSKATTAT IDAG: INGEN NYTTA GJORD IDAG
 
Ha en bra fortsatt lördagskväll,
det tänker jag försöka ha.
Kramis!
 
 
1 Systeryster skriven

Vad har vi sagt om att ta kort när vi kör? Och i de vädret är det ju livsfarligt! Men fina bilder :) är också nöjd med att inte ha så mycket snö men hade gärna sluppit slasken vi har nu :/
Den maten är god :) gör jag ibland här hemma :) som lasagne fast ändå inte ;)

Svar: Vet du vad syster, jag bromsade faktiskt ner när jag tog bilderna. Vid de flesta bilderna så stod jag helt still på väg 31. Ingen trafik. Jag har faktiskt lite sunt förnuft :)
Gitte

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: