Två måsten gjorda!

Idag hade jag verkligen sovmorgon, ska inte säga när jag vaknade, men alldeles för sent. Hade en bokad tid vid nio som blev avbokad strax innan åtta via sms, och sedan sov jag vidare! Min kära granne fick verkligen vänta på dagens tidning! Men jag har semester ju, och min granne har all tid i världen. Det var soligt och jag funderade på att gå till stranden, men det blåste och det skrevs på fejjan att det var kallt ute, så jag struntade i det för värmen ska visst komma nästa vecka! Hade några måsten idag att göra vid datorn, så det var bara att sätta sig vid köksbordet och börja!
Nästa vecka kommer vi kanske att sova i just den här sängen, eller liknande. Ett annorlunda hotell som verkar mysigt.
Och fredagsfrukosten kommer vi kanske att inta här på takterassen. Jag och en go vän ska åka iväg på en härlig hotellweekend och bara ha skoj och njuta av livet och semestern! Vi ska bo på hotell Pigalle, fem minuter från centralstationen i Göteborg. Ska bli så kul!!
Sedan har jag suttit och hållit på med att göra en fotobok till mig själv från min resa, och välja ut tackkort som borde ha skickats för länge sedan. Alltså, det tar ju en jäkla tid att hålla på med beställningar via nätet (eller är jag trög), men det hade varit enklare om jag hade suttit vid en bättre dator. Även beställt en tavla av min profilbild (fick tipset av en läkare på jobbet om att göra det), men det är inte så kanonbra kvalité säger nätföretaget, men det kan jag inte göra något åt nu.
Ska bli kul att få hem dessa saker nu. Jag gjorde ju en fotobok när jag tog en kortserie på mig själv när jag sepererade och den är jag nöjd med. Roligt minne att ha! Så nu två viktiga måsten gjorda, och sedan blev det en promenad. Tog på mig fel skor, och hann/orkade inte att vända, men det gick rätt bra ändå att gå promenaden, men visst den här jäkla ryggen/höften/benet gör sig påmint oftast! Det är lustigt, när man kliver in i XX-åldern så kommer allting!!
 
 
 
Solen ville fram hela tiden, och den kom fram emellanåt. Det var varmt och skönt ute, men jag tror nog, att jag var den ende som gick med shorts och linne. Men som sagt, jag är väl född med varmt blod i ådrorna. Det blev i alla fall 5,5 kilometer ikväll. Känns skönt att röra på sig, även om det tar emot och det går sakta men soffan kan inte ta överhand jämt!
Läste häromdagen om den nya vita sangrian och jag ville testa den ikväll. Endast 48:- för 750 ml och endast med alkoholhalt 7 %. Perfekt för sommarkvällar, när man vill ta det lugnt. Den var lite sötare än vad jag är van vid, men god att smutta på i sommarsolen. Nu en fredagskväll i mitt soffhörn tittandes på lite film, och ätit räkor i min ensamhet. Men det gör inget för jag har mycket roligt inbokat framöver! Behöver nog ha lite ensamtid ibland under semestern.....
 
UPPSKATTAT IDAG: GÖTEBORGSPLANERING!
EJ UPPSKATTAT IDAG: MIN SOVMORGON!
 
Kramis på er, ha en bra fortsatt fredagskväll!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: