Fläsket fick dallra lite...

Det gick inte att stå emot idag, att ge sig ut på en liten joggingrunda när solen sken från nästan bar himmel. Ingen draghjälp hade jag idag men det funkade ändå.
En rask promenad en bit i början som lätt uppvärmning. Började faktiskt springa lite tidigare än vi har gjort innan.
Vårkänslor nu.
Mer löv än snödroppar men ändå....
Givetvis när jag hade tagit mig uppför den här lilla uppförsbacken så blev det gång.
En underbar miljö att springa och gå i, solen skiner mellan träden. Längtar bara till allt det gröna kommer.
Just denna soptunnan sprang jag förbi faktiskt, men det fanns ju en soptunna till och den blev mitt riktmärke för gång igen.
Tycker om den här vyn.
En enda båt har tillkommit sedan jag gick förbi här sist. Men snart så är det fullt här.
Det började mulna på när jag sprang förbi Långviken.
Visst är det en trevlig miljö att springa i, först Stensö löpspår och sedan längs med kusten hemåt.
Såg ju nästan hotfullt ut på himlen över min och alla andras favoritbadplats, Kalmarsundsbadet. Längtar!! Men först Grekland. ;)
Det blev en rejäl runda för mig och mitt fläsk idag, och jag sprang intervaller men det blev lugna intervaller. I början är alltid mina ben och fötter alldeles stumma och jag klarar bara korta sträckor att springa men i slutet så har de mjuknat upp så då blir det längre sträckor. Även om det inte går fort, så rör jag i alla fall på mig och det är inte fel. Det behöver jag och det är ju så skönt nu den här årstiden. Kände mig nöjd när jag kom hem och satte mig en stund ute på tomten, är så glad att jag har en liten tomt utanför min lägenhet för där brukar jag tillbringa mycket tid om våren och sommaren. Det blev en dusch, och disken fixades och nu ska jag ge mig iväg till lilla mor och hälsa på. Men ingen övernattning, har alldeles för mycket att pyssla med här hemma. Allt är kaos och det är ingen annan som tar hand om det, knappt jag själv.
 
UPPSKATTAT IDAG: MIN MOTIONSRUNDA!
EJ UPPSKATTAT IDAG: MITT KAOS!
 
Kramis på er, och har en fortsatt bra lördag!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: