Frukostsmoothie!

Var energisk idag på morgonen och gjorde mig en smoothie att ta med till jobbet. Har aldrig hänt förr, att jag ens har kommit på tanken men min nyttiga sida kommer ju fram ibland, så jag förberedde igår kväll så det gick enkelt och snabbt idag.
Det pratas så mycket om att bladspenat är så nyttigt, så jag tänkte slänga ner några blad också.
En förberedande skål med proteinpulver, tranbär och chiafrön.
En avocado i bitar....
Visste inte hur lätt bladen mixades så jag hackade ner dem lite. Några matskedar naturell yoghurt och en skvätt mjölk.
En banan skuren i bitar.....
Hittade en perfekt take away-mugg att ta med till jobbet.
Detta var en kanonbra idé, att fixa sig en smoothie på morgonen och ta med. Jag satt och slurpade på denna i några timmar innan vi tog morgonfikat. Kunde ha varit lite tunnare, men den var kanongod! Därefter åt jag ett kokt ägg och provade en ny smaksatt kvarg vilken också var väldigt god.
Den smakade som de små förpackningarna med nötcreme som man kan köpa i kiosken, i alla fall förr. Det var länge sedan jag köpte såna men de är ju så goda och denna smakade som dem. Kommer absolut köpa denna smaken flera gånger. Till lunch blev det sedan den goda sparrissoppan som man kan köpa i restaurangen, vilken jag också rekommenderar.
Eftermiddagen tillbringade jag med bästa vännen Carina på Espresso House, vilket var mycket trevligt för vi träffas inte så ofta som vi skulle vilja.
Påsklatte

Espresso bryggd på hasselnötssås med krämigt ångspunnen mjölk - toppad med chokladgrädde och hasselnötssås. Finns som liten (pris 42 SEK) och som stor (47 SEK).

Mycket god!

Jag tog en smarrig bagel med cream cheese.
Från en massa matbilder, så ser ni min skål med mina uppskattade lappar. Det är nu tre månaders uppskattningar som ligger här i, och det ska bli nio månader till i skålen. Ni som har missat vad detta är, så är det så, att jag ska varje dag försöka skriva ner vad jag har uppskattat med dagen och oftast så har jag inte haft något problem med att komma på vad jag har uppskattat under dagen men några gånger så har jag fått tänka till lite. Det har varit lite nyttigt att få tänka efter. Om jag nästa år känner mig lite nere, så kan jag ta en lapp ur skålen och läsa vad som gjorde mig glad förra året. Rätt kul grej faktiskt.
 
Har nu fixat min matlåda tills imorgon, vilket blir blodpudding och bacon igen och en liten salladsburk. Fräste lite fänkål och ingefära också, bara saltade bitarna lite, vilket blev väldigt gott.
Jag har blivit rätt bra på att använda det mesta i mitt matförråd, och ingefäran hade jag använt innan i mitt "nyttighetsvatten", där jag häller en liter kokande vatten på ingefära och pressad citronsaft, vilket jag låter dra en stund och silas sedan av, för att ha stående i kylskåpet och dricka lite då och då. Mycket nyttigare att ta ett glas "nyttighetsvatten" än ett glas vin, eller hur? :)
Ja, gud vad gott jag har ätit idag, och nu sitter jag nöjd i min soffa och titta på säsongens sista Hart of Dixie. Jag sitter här och tårarna rinner för det är kärlek i hela avsnittet och bröllop! Usch, jag som sa idag till Carina, att jag har blivit kall av mig, he-he, inte det tydligen. Ska faktiskt krypa till sängs sedan och läsa många kapitel av min bok innan ögonen slår igen.
 
UPPSKATTAT IDAG: MIN TRÄFF MED MIN VÄN!
EJ UPPSKATTAT IDAG: INGEN MOTION :)
 
Kramis, hoppas att ni andra har haft en lika bra dag.
Sov gott när ni väl är under täcket!
 
 
 
 
 
1 Systeryster skriven

Tyckte du om den kvargen? :/ det gjorde verkligen inte jag :( men smaken är som baken ;)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: