Seg söndag men gott avslut!

Ja, verkligen en seg söndag och ett rejält ruskväder. Perfekt att ligga inne och läsa ut min bok som jag har lånat om fem gånger nu och nu måste jag läsa ut den för idag hämtade jag en ny. Men läste jag någon bok när det var ruskväder? Nä, inte. Är så slapp av mig för tillfället. Vill ha ny ork och energi, och då är det illa när man inte ens tar sig för att läsa en bok. Hade till och med en tanke på att hoppa över buggkursen, men givetvis gjorde jag inte det för det är alltid så jäkla kul när man kommer dit men idag var min kropp sliten. Givetvis efter en del längre joggingrundor nu i veckan. Blir så trött på sånt, att man ska få krämpor när man försöker ta tag i sitt liv. Rätt ofta så får jag ont i min vänstra vad när jag börjar bugga och jag kan inte riktigt komma på vad jag gör för fel men det släpper så småningom under passet. Men värken i ländryggen satt i rejält idag och varför har jag den då? Avskyr krämpor!!!!
Det börjar sina hemma hos mig nu gällande nyttigheter, det vill säga frukt och grönsaker så det fick bli en trött runda till City-Gross och det tog på krafterna också. Benen ville inte bära mig knappt, förstår inte detta. Så var det ju inte igår? Ja, det var ju bara att bita ihop för är man själv så är man. Hittade några nya bars för endast 10 kronor, så det blev några inhandlade. Äter dem inte så ofta men det är bra att ha någon liggande i väskan.
Innan jag gjorde något vettigt så blev det en halvtimme i min älskade massagestol. Jag är så tacksam för den här gåvan av en kär vän och den används flitigt. Benen i saccosäcken och en bra bok och lite te och ett kokt ägg också.
Unnade mig gott att äta efter min bedrövliga dag, och gud så gott detta var. Jag äter väldigt långsamt, bara för att det ska vara så länge som möjligt. Älskar sushi.
Mina söndagar brukar ju bestå av matlagning till veckans lådor men ikväll blev det inte särskilt avancerat. Men blodpudding och stekt bacon är inte helt fel heller.
Oj, vad klockan går. Nu är klockan halv nio och disken väntar. Sedan blir det Wallander igen, och kvällens film heter Sorgfågeln och lite te antagligen till soffhänget. Imorgon är det ny vecka och endast fyra arbetsdagar vilket känns bra. Jag hoppas, att min kropp är mer alert imorgon och alla andra dagar för jag orkar inte med att inte ha någon energi. 
 
UPPSKATTAT IDAG: GOD SUSHI
EJ UPPSKATTAT IDAG: MIN OENERGI
 
Kramis på er alla andra, och ha en bra fortsatt söndagskväll.
Själv kommer jag somna gott efter filmen.
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: