Spontan lördagsträff!

Ja, det blev verkligen en spontan lördag för min del och även resten av min familj, ja en del av den i alla fall. Min äldste son gjorde högskoleprovet idag, så jag tänkte att jag skulle stötta honom lite genom att åka och träffa honom, även om det blev efteråt men man gör så gott man kan. Våra spontana familjeträffar brukar bli väldigt trevliga, och dagens familjeträff blev väldigt spontan och trevlig. Syrran med sambo var i Skåne och bror med sambo var hos sig och jag åkte hem till mor i Flygsfors. Äldste sonen gjorde högskoleprovet och yngste sonen med sambo hade jag ingen koll över. Men vad gjorde det? De hade koll på mig :)
Efter några timmars prat om allt och inget, så ifrågasattes middagen och jag tog mig an detta. Jag är ju lite Kajsa Varg nu för tiden och i ett kök där jag inte känner mig hemma så kan det vara svårare. Hittade potatis i en påse, så det fick bli klyftpotatis som jag kryddade med en chiliblandning och salt och min kära mor har MASSOR av kryddor. Man blir alldeles förvirrad!
Vi hittade kycklingfiléer i frysen och en påse med grönsaker som till sist blev en röra med massor av grädde och en skvätt mjölk. Jag skar filéerna i mindre bitar och stekte långsamt. Hade en påse med wokgrönsaker som stektes till innan serveringen. Blandade ihop allt, ja förutom klyftpotatiserna.
Kryddade med salt, svartpeppar och chilipulver och till sist så hällde jag ner en chiliblandning som jag hade hällt över klyftpotatiserna. Jag fick inte till stinget på kycklingröran. Men de sa i alla fall, att det var gott och ja, si så där enligt min åsikt. Tacksam att de åt det i alla fall.
Efter många timmars prat och skratt och gamla minnen, så drog vi hemåt. Jag i min bil och min yngste son med sambo i sin bil. Hade de som ledarbil hela Orreforsvägen, för han har så starka extraljus (jag vill också ha) så jag följde i hans spår. Därefter fick jag följe med en som absolut följde hastigheten längs med hela Norra vägen och sedan var det raka spåret hem till Kalmar och ja, kanske gick fort hem men vad fanken, bra väg och lite trafik! Men extra starkljus är inte fel.
 
Jag gillar såna här spontana inslag när jag träffar mina söner och fler. Det är de få tillfällen som jag umgås med båda mina söner, förutom vid jul. Men oftast när jag är hos mor i Flygsfors, så dyker min yngste son upp och det tycker jag är trevligt.
Väl hemma sent omsiders, så blev det lite soffhäng med ett glas vin och lite tv-serier. Jag såg några avsnitt av Good wife och sedan blev det Arrow också. Han "dog" ju i sista avsnittet så det är ju en spännande fortsättning nu. Jag använder min surfplatta rätt mycket nu, för det är inga problem med att starta playsidorna på denna. Jag fick den julen 2012 av en kär vän och som sagt, den har legat stilla rätt länge men nu hänger den med hela tiden.
 
UPPSKATTAT IDAG: TREVLIGT UMGÄNGE
EJ UPPSKATTAT IDAG: ????
 
Kramis, ni glömde väl inte att ställa om klockan?
1 Systeryster skriven

Ja det är trevligt med familjeträff men roligare om man får vara med;)

Tur du har en syster som fixar det mesta åt dig som är "sönder" ;) haha

Svar: Vi höll oss sysselsatta ändå vi som var där. Och ja, det är tur, att jag har en syster som kan fixa saker och ting. Hmm, undrar vad jag tänkte på häromdagen, att du skulle fixa åt mig? Det var någonting, men vad? Ja, undrar om det inte var en träningssak som jag fick i julklapp julen 2013 av en kär vän.... Jag skulle ju gärna vilja använda den någon gång och oteknisk som jag är, så ligger den bara här.... tyvärr.
Gitte

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: