Återhämtning.....

Alla planer den här helgen fick skrotas, eftersom mina krafter inte kommit tillbaka. Jag har ju lite svårt att stanna upp när man behöver det, men insåg den här helgen att jag inte orkade med min planering. Till och med sov några timmar på lördagseftermiddagen vilket jag aldrig gör annars.
 
Har inte ätit något vettigt under hela helgen, men det är väl dags att börja med det nu. Har ju ingen matlust, så knäcke har funkat bra. Bananplättor med kvarg och dagens dåliga frukt. Bananer, havregryn (fiber), ägg och kokos använde jag idag.
Tänkt middag idag söndag, men som sagt, äta vad är det? Fixade till två matlådor istället. Små färska champinjoner och lite brysselkål, och grovhackad vitlök som fick stekas ihop med två karréskivor. Inte ofta jag gör sås nu för tiden, men den blev väldigt god. Istället för att koka brysselkålen så har jag börjat med att steka den. Slängde i den direkt från frysen och stekte med ett tag och därefter lite småputtrande i såsen. Blir perfekt!
Benfri karrékotlett som jag köpte för halva priset i fredags på grund av kort datum. Perfekt!
Mathavre! Nyttigt, men kände att det hade nog behövts koka lite till. Är lite ömmande i munnen nu så jag kände av hårdheten i mathavren men det gick ju att äta.
Varför är jag ömmande i munnen?
Jo, misstänker bikarbonaten.
Skrev häromdagen om att jag testade ett husmorsknep gällande hostan, och eftersom det är mycket salt i bikarbonat så gäller det att dricka mycket vatten, vilket jag har gjort men jag har inte gjort det direkt efter jag har druckit glaset med bikarbonaten, så jag tror att det är därför jag är lite ömmande i gommen och tandköttet. Det har ju fått tid på sig att fräta lite där innan jag har druckit vatten. Men hostan har blivit lite bättre, men hostan föddes jag ju med, så det är svårt att bli av med den tyvärr!
Efter att ha läst halva dagen, och en dusch så blev det en runda till Citygross. Någon av mina planer ska väl bli av i alla fall. Det blev storhandling, usch över sjuhundra men mycket nyttigheter blev det nu. Måste få energin och orken tillbaka. Köpte någon ny frukt för mig i alla fall. Nashipäron = sandpäron, såg jag nu när jag googlade. "Sandpäron används som äpplen eller päron, dvs äts råa eller skärs ner i sallader och efterrätter. Man kan också använda sandpäron i varmrätter då de inte blir mjuka och sönderkokta lika lätt som vanliga päron."
Känner mig alltid nöjd när jag har fyllt mina fruktkorgar! Någon dag framöver tänkte jag göra broccolijuice och testa min råsaftcentrifug för första gången. Vet inte hur många år jag har haft den stående i mitt skåp, så nu är det nog dags.
Håller på att förbereda en vitaminshot nu som jag fick tips om igår kväll. Kommer i senare inlägg. Nu hör jag stormen Gorm utanför. Lite mysigt att sitta inne och lyssna på stormens läten. Kommer nog somna gott ikväll med Gorm som sällskap! Innan dess sällskap av Persbrandt i min TV-soffa.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: