Frisk? Vad är det?

Fredagskväll till sist efter en jäkla vecka. Har alltså varit förkyld/magsjuk (troligen ingen magsjuka, något förkylnings/trötthetsrelaterat) sedan söndagskväll egentligen! Nu en fredagskväll så sitter jag helt säkert med feber!!! Inte haft tidigare, ja kanske när jag var magsjuk och hade rejäl frossa när jag kom hem! Hur och när ska man dra gränsen att man är frisk/sjuk? Frisk nog att gå till jobbet? Sjuk nog att vara hemma?
 
Det känns som om den här sjukperioden kommer att bli lång! Tyvärr!
 
Det går upp och ner hela tiden! Igår torsdag så kände jag mig helt okey, så därför gick jag till jobbet idag. Okey de första timmarna idag, en liten svacka då jag kände, att ja jag skulle nog ha varit hemma en dag till. Sedan eftermiddagen så kände jag mig nästan frisk förutom att hostan blev värre. Provar nu en husmorskur med ett glas vatten och en halv tesked bikarbonat, fyra gånger om dagen mot hostan. Får se om det ger någon verkan. Är så FÖRBANNAT TRÖTT PÅ MIN HOSTA!! Jag får nästan be om ursäkt för att jag finns till när jag får mina hostanfall. Kan inte rå för det, sorry! Inget jag bett om! Skulle jag sjukskriva mig för hostan, så skulle jag knappt aldrig kunna jobba. :(
Nja, inget knä precis, men mitt liv! Mitt jobb, mitt liv, min ekonomi, min träning!
 
Ja, jag har inte haft så många sjukdagar än (eftersom jag är envis, vilket kan ligga mig i fatet), men det är ju allt som drabbas av sånt här. Träningen kommer av sig, får börja om med att få upp orken igen, humöret går absolut neråt!!
Nu ikväll är jag nästan lite orolig för mig själv. Det hettar i hela ansiktet, nacken och bröstet och vågar nog inte ta febern, vet inte ens om jag har en febertermometer eftersom jag sällan har feber och är rejält sjuk! Till råga på allt rejäla munsår!! Usch, avskyr mig själv ikväll! Absolut ingen kontaktannons här inte.....
Vill inte ha någon kommentar om att "jag är ju i kli..........."
 
Har inte tid med att vara sjuk nu i helgen, imorgon ska jag tvätta bilen, handla på Citygross med 10 % rabattkupong, lämna/hämta böcker, sätta upp de enda julsaker som jag sätter upp, tänkt pusta köksfönstren, byta gardiner, fylla bilen med saker, läsa ut en bok, betala räkningar med mera med mera........På söndag har jag tänkt att åka till mor rätt tidigt, hjälpa till med bingopromenad, packa om sonens kartonger och lassa in i min bil, köra hem och förhoppningsvis bära ut dem också in i lägenheten!!!
 
HAR INTE TID ATT VARA SJUK!!
VILL BLI FRISK!!
 
Kan någon ge mig ett dunder penicillin, tack?????
 
Är detta straffet för förra helgen???
Ja, då ska jag aldrig mer gå ut på puben!!
 
Vill inte vara gnällig, men vill bara skriva av mig irritationen nu ikväll. Kände mig nästan frisk tidigare idag, men nu vet jag inte.... Bara jag inte får hjärtinfarkt nu, för det vill jag inte, fel vecka (eller kanske inte kom jag på)....Vi kvinnor har ju lite konstiga symtom, och nu när den här hettan kom, så givetvis så tänkte jag hjärtinfarkt. Är man arbetsskadad eller? Givetvis är det feber.
 
Känns som om jag får ställa in alla mina planer den här helgen, tyvärr!
Men med den här konstiga sjukan, så vet man ju inte. Är kanske helt jävla frisk imorgon när jag vaknar!!!
Jag håller tummarna!!
 
Slutgnällt!
Tittar ni på Idol?
Ja, det gör ju jag också givetvis. Tror att Amanda ryker tyvärr. De är bra alla tre, men Martin är en liten jäkel på att ta sig fram med sitt charmiga sätt. Även om Amanda ryker, så kommer hon ju att få en karriär tack vare dessa i juryn. Hennes första låt var ju okey, men älskade hennes utmaningslåt. Men jag är ju inget musikproffs så vad vet lilla jag?
 
Snälla ni, kan ni hålla tummarna för mig att jag blir bättre imorgon? Kanske ska ta trycket?
 
Ja, ja, det blir som det blir.
 
Ha en trevlig fortsatt fredagskväll!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: