Vitaminshot!

Fick ett tips igår om en vitaminshot som jag har fixat ihop ikväll och ska ta mig en shot varje dag, kanske två shot. Jag behöver ha all ork och alla vitaminer som jag kan få, så nu ska det försöka bli bra mat. Matlusten kanske kommer tillbaka då. Så att träningen orkas med också.
200 - 300 gram ingefära grovrivs. Skölj den bara, behöver inte skalas.
Jag förstärkte det hela med tre grovhackade vitlökar. En liter vatten i en gryta, låt alltsammans koka i tjugo minuter.
Silas av och häll i ½ - 1 deciliter honung, rör om tills honungen har löst sig. Låt svalna till rumstemperatur.
Pressa i två citroner och två apelsiner, och silar av igen.
Så varsågoda! Jag hoppas nu, att jag blir frisk!
 
Sitter nu här i soffan och småler åt Gunwald/Persbrandt. Han är ju bara för go. Stormen Gorm utanför fönstret och Persbrandt på tv:n. Kan ju inte bli bättre. Måndagsångesten har faktiskt inte infunnit sig, konstigt nog! Ja, det är ju snart fredag igen!
 
UPPSKATTAT DEN HÄR HELGEN: ÅTERHÄMTNINGEN
EJ UPPSKATTAT: GICK FÖR SNABBT
 
Sover gott till ylande läten utanför sen!
Snart helg igen!
 
En liten korrigering: fick reda på att honungen bör hällas i sval vätska, om man vill ha nyttigheterna från honungen också. Det här receptet kom från boken "Det gröna skafferiet" så jag antog att det var rätt. Men vem säger vad som är rätt eller fel?
 
Förresten så är den rätt stark den här drycken. Tog mig en slurk nu innan jag la mig, och ja, den är stark, men det släppte rätt snart. Det är ju bra, med starka vitaminer!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: