Vilken adrenalinkick!

Nu sitter jag här sent på natten, och endast tomten är vaken och jag förstås. Är uppe hos mor, och även min syster och äldste son är här. Imorgon kommer yngste sonen hit och det ska firas jul. Ja, denna jul som jag är lite anti mot, eller rättare sagt, anti mot stressen och kraven! Men gillar att ha familjeumgänge så här flera dagar.
 
Igår kväll så hade jag ett härligt träningspass. Var faktiskt inte så sugen på att bege mig till gymmet, men har jag bokat så har jag! Endast sjukdom sätter käppar i hjulet för det, ja kanske något annat viktigt också men helst inte. Men jag kom dit, och körde ett pass som hette duga!!
 
Man kör ju tre varv under det här passet, gym cirkel, och jag var rejält "trött" efter första. Och inte blev det bättre efter fullföljt pass! Då var jag rejält trött. Med en instruktör som peppar en till det yttersta, så blir det också så. Min kompis sa till mig: Du ger järnet (typ). Ja, som jag svarade: Rullar tummarna kan jag göra hemma!
Men det är ju lite så, att om jag är på ett pass eller i gymmet så vill jag ju göra bra jobb! Inte göra något halvdant för då kan jag ju lika gärna stanna hemma!
 
Sista varvet så maxade jag verkligen med vikterna, och de övningar som jag gjorde utan maskiner, så fick jag pepp och serverat tyngre vikter som tog musten ur mig men ändå stärkte mig!
 
Om jag jämför med dubbelpasset som jag körde i måndagskväll, som inte var särskilt jobbigt (kan nog tänka mig att köra dubbelpass lite då och då) mot detta i går kväll, så var detta sista oerhört jobbigt men kul! Motiverande och energipåfyllande! (Finns det ordet?)
Det är så jäkla roligt när man märker att man klarar av mer. Plankan (som jag avskyr) går bättre och bättre. Magövningarna är oftast inga problem längre! (Märker ju att magen har ändrat karaktär men lång väg kvar). Den här veckan har jag kört fyra pass, och då endast corepass och gym cirkelpass! Två av vardera! Corepasset i onsdags var grymt jobbigt, för det var ju mycket balansövningar och det är lite av hur dagsformen är. Men det är bara att träna på och öva!
 
Träningsväskan är med här i jul! Förhoppningsvis så ska det bli en joggingrunda i alla fall på söndagen. Men blir det inte så, så är det inte hela världen, men helst så... Annars träning på måndag eftermiddag på gymmet!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: