Underbara lördag!

Min heliga lördagsmorgon! Kaffe, Nyhetsmorgon och dagstidningen! Men i dag blev det bokläsning istället, för somnade ifrån den i natt och kunde inte låta den vara, se tidigare inlägg! Jag har blivit alldeles tokig gällande bokläsning, men det är givande och roligt att läsa böcker.
 
Ser ut som en pizza men det är bara en enkel omelett med både fetaost och mozzarella i. Kallas det omelett när den inte är ihopvikt? Bara en fundering så här på kvällskvisten. En lätt brunch i alla fall.
Mådde lite illa när jag gav mig hemifrån, så jag slängde med ett kokt ägg i fickan. Ha-ha, ja, jag är känd för att ha med mig kokta ägg överallt. Bra och enkelt mellanmål! 
Blev storhandling i dag, i alla fall en liten storhandling.
Mitt nya kaffemärke, i dag endast 20:- paketet. Har druckit Gevalia i stort sett hela mitt liv, men tack vare min son så har jag nu bytt ut min smak till något som smakar bättre.
Känns som om jag håller på att bli riktigt nyttig! Ekologiska produkter, känns konstigt för jag har aldrig tänkt så här. Jag ser fram emot, att prova de krossade tomaterna, Mutti. Har läst på flera bloggar, att Mutti är det bästa märket gällande tomater på burk. Brukar bara köpa billiga, typ tre burkar för tio kronor. Ja, jag vet att jag har märket Budget här också. Kokosmjölk. Ska testa den och se hur den är, duger den så får det bli det fortsättningsvis men risken finns att den är så där. Matvete älskar jag. Linser är ju kanonmat också att ha hemma.
Något nytt här också. Såg ett recept på Johanna Toftbys blogg om chiapudding med hallon och lakrits och kokosmjölk. Tänkte testa men troligen med blåbär istället. Den här lilla burken är inte heller så billig.
Nu kan jag göra min ingefärashot igen, och apelsinerna ligger här hemma redan.
Ny smak, kaffe! Ska bli spännande att smaka.
Något mer nytt och dyrt för den här lilla burken. Vetegräs är en nyttig produkt som jag tänkte testa.
Jag förvånar mig själv ibland. Men kände inte för någon alkohol i kväll fast det är lördag. Jag tycker, att alkoholfritt vin är helt okey och rätt gott faktiskt. Det känns lika lördagsfestligt med detta. Sedan mår jag bättre i morgon.
Blev nya skor också, endast en hundralapp på Jula och de var rätt sköna. Vet att man ska ha fotriktiga skor, men har man inte råd att köpa såna skor, så får dessa duga.
Blev även en kettleball från Jula. Perfekt komplement här hemma till mina gummiband och pilatesboll och hantlar.
Ett nytt fräscht diskunderlägg blev det också.
Vårkänslor! Endast 30:- på Citygross.
Har fått noja på grönkålschips. Tänkte bjuda min son på det i morgon om han kommer in hit. Men han rynkar nog bara på näsan.
 
Förutom min omelett och mitt kokta ägg, så drack jag en proteindrink när jag kom hem från affären. Ingen träning i dag heller, men ryggen känns bättre, så det var nog bra med en dags vila till. Hade tänkt mig en promenad i eftermiddag, men tiden räckte inte till, eller orken efter shoppingen. Bänkade mig framför filmen Noah med mozzarellafyllda skinkrullar och lite grönkålschips och detta alkoholfria vin, vilket kändes mycket bra.
Imorgon blir det singelbio för min del, och även träning och förhoppningsvis umgänge med sonen P.
 
UPPSKATTAT IDAG: BRA INKÖP
EJ UPPSKATTAT: DAGEN REDAN SLUT
 
Kramis och natti snart!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: