Helgens utmaning!

Min utmaning den här helgen är att ta hand om tre hundar och en katt, där de alla är väldigt beroende av husse och matte, främst matte! Så hur ska detta gå???
Se karaktärerna nedan!
Mikey! Den yngste av alla tre hundarna! Som är bångstyrigaste kanske? Lite rädd kanske, men har börjat acceptera mig!
Spike! En åldring nu, men för mig fortfarande en ung valp! Så mysig och inte ett dugg rädd för mig! Plustecken ikväll!
Aqua! Den riktiga åldringen! Om hon hade varit en patient på hjärtmottagningen, så hade jag bedömt att hon har hjärtsvikt!! Rejäl hjärtsvikt!! Även om jag inte är läkare! En hund som älskar att bli klappad!
 
 
 
Det var ett varierande väder under dagen! Slapp i alla fall åskan! Även om jag gillar åska, men inte med ett flertal åskrädda hundar!
Gosiga Sugar! (Tack Jesper!)
Passade på i solskenet! En perfekt flaska! Ett glidmedel som passar som en kroppskräm, en rakgelé.
 
 
Ett härligt väder att vara hundvakt i!
 
 
Förstår att syrran klagar över dessa fiskmåsar, eftersom jag märkte ikväll, att dessa kräk inte flyttar sig från deras skorsten!!
Alla hundarna redo??? Det gäller att jag tar rätt koppel på rätt sätt, så jag reder ut alla konstiga kopplingar!
Hundar som saknar sin matte och husse! Nä, inte alls! Inte enligt mig i alla fall!
 
Här höll jag i Mike extra noga!! En mycket argsint katt, i alla fall utseendemässigt!
 
 
Ignorera mina ögonlock!! Men jag har haft en bra lördagskväll med "mina" hundar!
En gamling som inte ville gå hem! Hon ville sitta där och bara snooza in livet!
Intressant?? Eller inte!
 
Dessa tre koppel gick väldigt bra tills min kära mor ringde!! Lite komplicerat blev det då! ;)
 
 
 
 
 
 
 
Skönt att få komma in i soffan till sist. Solen hade gått ner. Och jag hade ......
 
Nu sitter jag och mina kära hundar, ja de ligger ju givetvis, och slappar framför tv:n! Tittar på Sommarkväll med Rickard Olsson! Väntar in syster med sambo som har varit på bröllop. Ja, jag skulle ju kunna gå och lägga mig, men vet ju, att det kommer att skällas och härjas när de kommer hem, så jag kan ju lika gärna sitta uppe. Jag är ju nattmänniska själv!
 
Hade trivts att bo i den här lägenheten, MEN inte här i södra Öland! För det är ju världens ände! Och nu vet jag vilken hund som snarkar mest av alla tre!!  ;)
 
 
Glad att kunna hjälpa syster!
 Natti någon gång framåt natten!
 
 
 
 
 
1 Lena Magnusson skriven

Ha,ha fick mig ett gott skratt Gitte när jag läste detta i sena timmen och lite halvt berusade tillstånd ;)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: