Skön fredag!

Underbar fredag blev det också, och när mina nattgäster hade gått, så blev det solen för min del! Bara på tomten, men det är inte så bara! Det är så skönt, att ligga på tomten, för då har man nära till allt vad man vill ha! Toa (ja, det finns på stranden också, avståndet kan spela in), behöver ny tidning (bara att gå in i lägenhet och hämta), kanske bli sugen på något gott (nja, finns inget hos mig), kommer grannar att prata med mig (på stranden är det sällsynt att någon pratar med mig), kanske behöver något annat viktigt (då finns det viktiga i närheten), och om jag blir trött på solen, så kan jag lätt gå in och lägga mig i soffan eller ta en dusch. Nåja, inlägget ska inte handla om det! Men jag hade en skön förmiddag för mig själv ute på min gräsmatta med en pod i öronen, där jag låg och skrattade med min mage i vädret, och en ålderdomlig granne satt en bit ifrån med sitt barnbarn i skuggan, och en "väninna" satt vid sina trädgårdsmöbler! Och gud vet, hur många som tittade från sina lägenheter i huset! Men vet ni, jag skiter i det! Jag har semester, det är sol, varmt, och jag vill bara njuta av detta, även om jag är lite mullig!

Solen pendlade lite mellan moln och molnfri himmel men till sist så.... Det gällde då, att vända på steken med jämna mellanrum! För när solen var framme, så var det väldigt varmt hemma på hemmaplan!
 
Yngste sonen kom in för att äta med sin "gamla" mamma, och mamman hade missat att det var Kalmar marknad, så det var ingen idé att åka in till stan om man skulle få en parkeringsplats med kort varsel, så det blev Lindsdal!!!! Av alla ställen!
 
Men enligt rekommendation av sonen, och andra, så är visst Krysset, Lindsdal ett bra matställe!
 
Jag valde en enkel skaldjurssallad, eftersom jag skulle träna cirka en och en halv timme efter matintag! Men min son valde ju givetvis en pizza!
Ja, den såg läcker ut, med ost rinnande ut i kanterna! Men det hade varit alldeles för mycket för mig i vilket fall som helst. Även för min son, för han orkade inte äta upp hela! Men vi hade en trevlig stund, visserligen kort men trevlig!
 
Min fortsatta fredagskväll bestod av trevligt umgänge av träning, och goa vänner hemma på innergården! Vi var fyra tjejer som körde ett gym cirkelpass, vilket var rätt tufft i sommarvärmen. Sedan blev det korvgrillning och prosecco på min innergård!
Lite dålig korvgrillning, men det tog sig!
Mums! Victoria! Prosecco! I goa vänners närvaro!
Denna kväll uppskattade jag rätt mycket! Tre av alla mina goa vänner, bland myggor (som aldrig finns på min gata, men just den här kvällen så var det massor av mygg), en skön kväll efter en härlig träning tillsammans, och sommarmörkret föll över oss där vi satt länge och bara pratade och drack gott!
 
Bedömningen av Victoria!
Nja, har smakat bättre. Denna smakar mer som champagne (både min och Mias bedömning). Jag gillar ju mer cava (ja, nu för tiden), och prosecco också, men just denna kändes mer som champagne. Vilket jag inte är förtjust i (ha-ha, precis som om jag dricker det så ofta, NOT) . Men detta vin bedömdes som väldigt perfekt av Moberg, men jag är inte ense med honom faktiskt! Har smakat godare prosecco!!
 
Just den här kvällen, så skulle ALLA myggor till Stensövägen!!!!
Visst är det konstigt?
Ännu en kväll, då jag är så tacksam för mina vänner! Vi trotsade myggorna med myggservetter och kräm, och satt rätt länge ute och pratade! Mysigt! Sedan så delade jag säng (som vänner) med en av mina närmaste vänner, Mia (inte första gången och inte sista), och jag somnade glad och lycklig över mitt liv och min semester! Har haft två veckors semester av fyra, och jag är rätt nöjd med de två veckorna som har gått. Haft rätt mycket vänumgänge! Är så tacksam! Vi somnade gott redan innan tolvslaget!

 

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: