Dansk dramaserie, Restaurangen....

Såg för ett tag sedan i TV-bilagan om en ny dansk dramaserie som skulle börja på SVT 1. Givetvis missade jag när den började men i söndags kväll så började jag kolla på den via play. Och tack vare denna serie så har jag somnat vid halv ett två kvällar i rad, och nu blir det halv tolv i kväll.
Restaurangen heter den. Jag förstår inte riktigt varför jag har suttit uppe sent två kvällar i rad och tittat på den. För den är lite konstig tycker jag. Lite dum, men ändå har jag fängslats av den. Det har handlat om känslor, sorg och kärlek, och om kriminalitet (vilket har varit det dumma i säsongen), men framför allt om vänskap. Jag förstår nu efter avsnitt åtta, och troligen det sista i säsong 1, varför jag följde den intensivt. Jag fällde några små smygande tårar.
Rekommenderas om ni gillar danska serier och lite "konstiga" serie (vilket de flesta serier är ju). Hoppas att det kommer en andra säsong, för jag vill veta vad som händer mellan.......
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: