Fikabox igen!

Häromdagen så kom det en ny leverans i brevlådan från www.fikabox.se och det är roligt att se vilka olika blandningar som var med den här gången. Jag vet, att jag måste äta med försiktighet eftersom jag har fått bekräftad allergi mot hasselnötter, men jag vill testa försiktigt om jag kommer att reagera på andra nötter. Lite knäpp kanske, men sån är jag, och jag har medicin i närheten när jag vet om att jag äter någon nöt. Men ibland så vet jag inte om att jag äter något med nötter i, för jag har inte lärt mig att jag är allergisk mot hasselnötter. Lite trög ibland, he-he. Nu i midsommar så åt jag några typ Ballerinakex med nougatkräm i utan att jag tänkte på att det var nötcreme. På söndagen säger mina kompisar till mig, att jag hade ätit kex med nötter i. Ni ser hur mycket jag tänker. Men jag märkte inte av något då. Nåja, som med försiktighet.
Kommer i en liten nätt låda i brevinkastet.
Körsbär, blåbär, tranbär och gojibär, och dessa kan jag ju äta utan problem.
Rostad kokos, honungsrostade cashewnötter, mandlar och tranbär. Kokosen är godare nere i Barcelona.
Äpple, vaniljkola och salta jordnötter. Vaniljkolan mums! Ja, äppelbitarna var helt okey också.
Bäst den här gången. Rostade pumpafrön, chili & limekryddade bondbönor och honung & senapskryddade sesampinnar.
Man får göra en bedömning på hemsidan om vilka man gillade, och då kommer just den sorten med i någon leverans längre fram. Jag undviker ju givetvis de blandningarna som det är nötter i, för det finns ju så väldigt mycket annat gott i sortimentet. Dessa som har kommit nu de här två veckorna är ju slumpmässigt utvalda av företaget, så de har jag inte valt. Sedan kan man välja om man vill ha en fikabox varje vecka eller varannan och sedan kan man lätta pausa eller avsluta. Jag kommer avsluta det, men jag ville ju testa. Alltid roligt med nya saker och idéer. Jag vet med mig, att ingen av dessa blandningar är säkra för en "riktig" nötallergiker men som sagt, jag känner igen symtomen nu och har medicin. Vill bara testa lite....
 
Idag har min kära mor fått sin tredje cellgiftsbehandling, och syrran var med och styrde upp allt. Men jag var med en liten stund. Hon ska få göra tre behandlingar till med cellgifterna, alltså nio veckor till och hennes sort är en ettrig sort, tyvärr. Stackars mamma mår nu lite sämre för varje gång som hon får cellgifterna. Men hon är vid gott mod hela tiden, och får hon gå omkring i sin trädgård och pyssla lite, så känner hon sig rätt nöjd.
Syrran hade fixat fika till oss, och den satt som en smäck en timme innan lunch!!!!!
Lite drickbuljong blev det (kafferansonen var fylld redan), men de har varmt vatten på cytostatikamottagningen.
Till och med min mugg böjde in sig lite.
Nu är klockan alldeles för mycket igen, nej, inte halv tolv - tolv, utan bara halv nio. Men ikväll ska jag ligga under täcket vid tio. Ingen träning ikväll (blir ett core-pass imorgon) utan ikväll har jag bara varit för mig själv och pratat lite med kära mor om hur hon mår nu ikväll. Ska titta på Barnmorskan i East End på Svt vid nio, och sedan kommer jag att somna. Mina blandningar är nu lagda i bra burkar och undanställda. De kan vara bra att ha vid gäster eller på stranden kanske. Men ätas med försiktighet. Ja, jag ska avsluta abonnemanget, men nu har jag testat i alla fall.
 
Kanske kommer ett inlägg under tv-programmet om midsommar, får se hur fängslad jag blir.
 
UPPSKATTAT IDAG: REGNET
EJ UPPSKATTAT: ALLERGIER
 
Kramis och god natt och sov gott!
Snart är det helg!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: