I gång igen!

Ingenting onyttigt idag har kommit genom min mun! Kört genom ett jobbigt corepass, ja, i alla fall för min uppsvällda kropp, som den nu har blivit efter två veckors uppehåll. Att det ska gå så fort tillbaka till ursprunget? Förvisso, har jag ju hjälpt till med både det ena och det andra. Ej rört mig, ätit och druckit helt fel och för mycket. Förstår bara inte, varför jag kan äta jämnt och ständigt nu. Det känns så, att jag alltid är småhungrig. Igår kväll så åt jag lite rissallad (jasminris med grönsaker), och tre timmar efter så funderar jag på att göra lite nudlar till mig!!!
Det går ju inte!!!
Som sagt, nu är jag igång igen, och inget sånt här långt uppehåll får komma i vägen mer. Det känns bra ikväll med tre pass på fyra dagar. Har olika bokade pass nu en vecka framåt, ibland två pass på en kväll. Visst, jag kommer säkert boka av något men man måste ha en planering också. Har all min planering i telefonen, men för att sporra mig lite mer, så har jag nu notislappar på min dörr, så jag ser varje dag, vad jag ska göra efter jobbet. Har en bra översikt över veckans träning. Ja, låter säkert konstigt för många, men för mig funkar detta bra för tillfället. Några lappar är om annat som jag måste göra vissa dagar, som att hämta någon lånebok till exempel, köpa gå bort-blommor på lördag efter glödyogan som jag har bokat mig till på morgonen. Ha-ha, ja jag är nog lite knäpp. Vilken tur, att jag lever själv!
Gällande corepasset ikväll så är det knepigt. Man ska kunna hålla balansen, kunna vrida överkroppen och låta underkroppen stå stilla, man ska tänka på hållningen och på vilken muskel som man tränar. Men det är nyttigt!! Känner givetvis inget ikväll, så imorgon kväll kommer det nog kännas av lite. Skönt! Finns inget skönare än träningsvärk, eller? Jo, kanske, men det tar vi inte här! :)
Fick en flaska med rosenvatten i julas, och vad skulle jag göra med den? Vet nu, att den är bra mot huden, både utvändigt och invärtes. Så en skvätt i mitt chai-te ikväll. Det ska vara bra för matsmältningen, och med min uppblåsta ballong till mage, som har varit orolig de senaste dagarna, så är det säkert jättebra. Man kan blöta ögonpads med rosenvatten och lägga på ögonen. Ska jag absolut testa på mina trötta ögon. Spraya ansiktet och badda in försiktigt kan man också göra.
Nöjd med kvällen, med ett härligt corepass, skickat tillbaka varor som jag bestämde mig för att avstå, åt lite lagom här hemma, och sedan suttit vid datorn i köket med öppet fönster (är ju så skönt ute, även om solen har varit borta) och kollat in tre avsnitt med Shades of Blue på tv 3. Gillar Jennifer Lopez, både som sångerska och skådis. Hon är ju så snygg!
Nu väntar sängen med sista minuterna på avsnittet, och gläds åt att det är fredag imorgon! Fulltecknad helg i stort sett, så imorgon blir det en lugn fredag kväll för mig. Lördagen består av glödyoga (alldeles för tidigt, men ska försöka), lite pyssel här hemma, springa Malkars 5 km och sedan stressa lite till en sommarfest i området, tjejfest. Ska bli kul!
 
Hoppas att ni kommer att ha en bra helg!
 
UPPSKATTAT IDAG: HELA DAGEN
EJ UPPSKATTAT: REDAN SÄNGDAGS
 
Kramis alla goa vänner!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: