Ett steg i rätt riktning?

Hur många månader har jag betalat för någonting som jag inte har haft någon glädje av? Under större delen av mitt liv?
 
Ja, det är alldeles för många månader och alldeles för många onödiga utgifter, rakt ut i tomma intet!
Tränat ett par månader, sedan överansträngt mig eller tappat lusten eller annat dumt skäl, så som flytta från stan.
Nej, det är absolut inget dumt skäl, utan det dumma i det hela var, att jag kunde inte använda det dåvarande gymkortet i Kalmar fast det var samma kedja! Mycket störande!
 
Därför har jag funderat sedan i höstas på om jag skulle ta det steget att binda upp mig för ett år!
När jag hade ett gratis gym på jobbet.  
Idag bestämde jag mig (i stort sett)! Ska testa några veckor och därefter bestämma mig definitivt.
Jag längtar efter annat att göra, förutom gymträning och jogging, och det finns ju massor att testa på här. Ska försöka lära mig yoga bland annat. Ser också fram emot danspasset som jag har bokat in mig på nästa vecka. Sedan lite trött på den ofta ensamheten som det är på jobbgymmet. Kan ju variera mig om jag vill.
 
Det känns rätt bra faktiskt!  
 
 
 
Blev inget pass ikväll på gymmet, men bättre än inget, sex kilometers powerwalk med start från Stensö och upp via Slottsparken och genom en del av stan hemåt. Underbart väder och glad över att jag tog mig ut direkt innan jag satte mig i soffan framför tv:n.
Nu kommer jag sova gott när jag väl stänger ner laptopen, och ser fram emot glödyogan (faktiskt, och väldigt nyfiken på vad jag kommer tycka om det) och danspasset, vilket var enormt längesedan.
 
UPPSKATTAT IDAG: MITT STEG!
EJ UPPSKATTAT: MIN HAKA!
 
Natti och kramis!
1 Systeryster skriven

Hade ett gratis gym? Har du inte det fortfarande? ;)

Svar: Du är petig :) Det var lite imperfekt i föregående mening ju :))
Gitte

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: