International Street Market 2016

Igår torsdag, så blev det en runda ner till centrum, där det är matmarknad den här veckan. International Street Market! Förra året så åt jag känguruhamburgare! Tror att jag tyckte om det, är inte så petig av mig ;) Året innan åt jag langos, som blåste i väg halväten!
Vi kom iväg lite sent men skönt väder ute.
Som sagt, vi var sent ute, så de började plocka ihop och jag var superhungrig, så det fick bli en hederlig svensk tunnbrödsrulle med kräftstjärtar. Inget ovanligt alltså men den var god!
Eftersom det var ett sånt härligt skönt väder, en oktoberkväll som snart övergår till november, så slog vi oss ner på Krögers med varsitt glas rött.
Visserligen hade vi extravärme, men jag tog faktiskt av mig jackan och satt i t-shirt ett tag. Det var otroligt skönt att sitta ute med go vän och ett glas rött. Var hemma redan vid åttatiden, så jag hann gott och väl göra mig i ordning för "Wahlgrens värld" på kanal 5 vid nio, och strax efter tio, så låg jag under mitt goa täcke!
Det är synd, att man jobbar på dagarna eller att man åtminstone inte tar lite ledigt, så man kan gå på matmarknaden i dagsljus. Det blir alltid så sent innan man kommer dit. Men det ska bli en ny chans på lördag......Och så himla viktigt är det inte att gå dit. Men det är roligt att prova på nya maträtter som känguru förra året, och sedan har de otroligt god fudge (svindyr), men den ska jag inte köpa i år. Jag ska i alla fall leta upp något ovanligt på lördag att äta.....
 
Kramis!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: