Så jäkla otroligt skönt här.....

Klockan är halv tio, och jag undrar hur jag ska orka hålla mig vaken till strax efter elva, då resultatet av Idol är! Ja, givetvis så måste jag se det, men då har jag kanske hamnat under mitt goa täcke och ligger och slumrar lite. Så var det förra fredagen, och det är så skönt, dessutom veta att imorgon ska jag sova tills jag vill vakna! Ja, jag vet att jag är tjatig om mina lördagmornar, men de har alltid varit guld värda för mig!
Har haft en jättebra dag idag med HLR-utbildning, där man har tänkt till och man har lärt sig åter igen, hur man ska göra om man råkar ut för ett hjärtstopp i sin närhet! Är alltid lika fascinerad av detta, över hur man kan kämpa för att få igång ett hjärta. Har gudskelov aldrig råkat ut för detta, men så viktigt att kunna. Även barn-HLR har vi övat, och några andra scenarier. Det är en skrämmande tanke med att råka ut för att ett barn sätter i halsen eller få ett hjärtstopp! Även vuxna givetvis, men att behöva göra HLR på en liten barnkropp, hua. Jag hoppas verkligen, att jag kommer ihåg vad jag ska göra om jag råkar i en sån situation. Får ni möjlighet att gå en HLR-kurs, så gör det! Börjar med 30 kompressioner och två inblåsningar!
Ja, fredagkväll, Idol och mitt soffhörn, och lite god mat och go prosecco!
Igår på matmarknaden så köpte jag en låda med musslor och potatis och någon sås, men vad är det egentligen? Det gick så snabbt när jag köpte matlådan, för de reade ut den för 50:-. Har ingen aning om vad det är i den mer än potatis och musslor, men rätt gott i alla fall.
Jag spetsade maträtten med lite gräslök som jag hade ståendes här hemma.
 
Musslor och prosecco en fredagskväll i min ensamhet är ju inte helt fel! Haft en bra dag, med bra sömn natten innan och bra utbildning och är rätt trött nu. Ska se Idol, och sedan blir det sängen! Det blåser så härligt utanför fönstret, skönt att sova då....
 
Gällande den här proseccon,Tavernello (ny sort för mig), så har jag smakat godare. Men förvisso, endast 59:-, 11 % och från Italien.

Prosecco gör sig utmärkt som apéritif, till lättare fisk- och skaldjursrätter, sallader eller som sällskapsdryck.

Tavernello Prosecco från Venetien i Italien har en ungdomlig fruktig doft av päron, grönt äpple och citrus.

Smaken är frisk och ungdomlig med toner av citrus, lime och päron samt med en elegant mousse.

Detta vin är en beställningsvara, i alla fall här i Kalmar, men det går att få vinet på 1 - 1,5 vecka. Provar det gärna, för det är rätt gott att sitta och smutta på en fredag kväll...
 
Gällande Idol, så är ju Rebecka klart bäst!!!
 
Kramis och snart natti, bara en timme kvar, snark snark....
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: