Känns skönt...Passen i Alicante!...Ekerum, PT Mia!

Igår så hoppade jag över min planerade träning, för jag var helt slut kroppsligen och det var nog tur att jag gjorde det. Min hydda är inte van vid att träna så intensivt som vi har gjort under vistelsen i Alicante, och dessutom mycket sol och värme!. Men ikväll så hade jag mage/rygg inbokat, och ja, jag lovar, att det kändes tyngre ikväll än för en vecka sedan. Jag har visst muskler som jag inte visste om....

Var på mage/ryggpass ikväll. Ibland så känns det som om det inte ger något alls, men oftast så känns det bra. För i slutänden så är det ju bra övningar. Bästa passet för rygg och mage är corepasset. Jag brukar gå på corepass (30 minuter) på torsdagar direkt efter jobbet och på söndagskvällen (45 minuter). Behöver detta. Gillar gym cirkelpassen, men tycker att det ger mest på armarna. Behöver ha mer på mage och rygg, och ben också!
Fick sån mjölksyra i mina ben när vi körde benpasset på stranden i lördagsmorse! Dels är min kropp absolut inte van vid att träna vid halv åtta på morgonen i skön värme, ja inte heller i vanlig Sverigevärme :) och dels har jag alltid haft "svaga" ben, konstigt nog, eftersom jag var fotbollsspelare och idrottare i ungdomen!
Första passet hade vi i fredagskväll på terrassen till lägenheten. Här gör man diamanten! Armhävningar med diamantställningen! Jag provade den och gud så jobbigare det blev!
Vilken tuff brud! Eller kanske inte? Men roligt hade vi.... Bakom mig så syns de två uteduscharna, där man duschade med havsutsikt! Härlig känsla!
Hantlar kan jag för det mesta hantera, men att Mia ska fotografera under tiden gav mig ett skratt.
Hemsk bild, men sån ser jag ut! Ja, jag har magen kvar. Den kommer väl aldrig försvinna. Men det är jag inte ensam om... Men den här övningen tog död på mina ben. När man är många som ska gå en sträcka, och jag hamnar hela tiden på efterkälken, för jag vill gärna göra dessa utfallssteg i lugn takt, så jag känner mig stadig i mina steg, Gillade inte denna övning och dessutom en morgon vid halv åtta!
Soluppgången i lördagsmorse i El Campello, Alicante. Inte var dag som man badar i soluppgången i havet. Och efter träningen givetvis! Detta var ju en av höjdpunkterna på resan, att man kunde efter morgonträningen slänga sig i havet med solen på gång uppåt! HÄRLIGT!
Ja, i lördagsmorse så hade vi benträning på stranden och med varandras kroppsvikter! Något som jag tycker är skitjobbigt, och den stackaren som fick putta på mig! Fast det var värre när man skulle dras fram och tillbaka i sanden!  
Söndagens soluppgång! Lite mer motstånd för solen den här morgonen.
Får vara motstånd till vår härliga PT, Mia.....
Vi körde ett cirkelpass på stranden, där vi gick runt på olika stationer. Ett var att göra armhävningar, vilket jag nu för tiden tycker om.
Slutövning på stranden på den här resan, var att vi alla skulle välja en magövning, som de andra också skulle göra. Jag valde rumplyft, för jag tycker att det är jobbigt att göra, ja inte om du gör fem stycken, men många fler. Och inte förglömma att hålla anspänningen! Det är på gott och ont att ligga på en skön sandbädd! Vissa gånger får man in en kanonskön ställning i sanden, men vissa gånger så ändrar sig sanden mot kroppen, så varje repetition blir olika jobbig.
Den här övningen är mördande för magen! Gillar den! Brukar rätt ofta lägga in den i mitt gym cirkelpass. Ännu värre om du har en vikt i handen.
 
Sammanlagt så hade vi fem pass under vår weekend. Fredagskvällen så hade vi armpasset på terrassen. I lördags morse benpass och med kroppsvikt på stranden. I lördags kväll benpass på terrassen med redskap (mördande jobbigt). Söndagmorgonen hade vi armpass på stranden (gillade jag) och till sist så hade vi ett rygg/bröstryggpass på terrassen. Och ja, jag har känt av mina muskler!! Till och med i skinkorna kände jag av musklerna när jag var i havet och badade.
 
Trodde ju, att jag skulle vara stel när jag hade suttit på planet hem i några timmar men det var faktiskt ingen fara. Men ikväll när jag var på mage/ryggpasset så kände jag av mina muskler! Vilket är kanonskönt!
 
Den här weekenden gav mersmak, så jag hamnar säkert på en sån här tripp igen. Eller kanske en hälsoresa på en vecka, men då måste jag få ha ett eget rum, eller en bästa vän med mig som jag delar rum med. För jag är ingen människa som kan "trängas" med nya människor i för många dagar! Det gick jättebra den här helgen, och det var mycket trevliga människor som jag lärde känna, men som sagt, om det hade varit fler dagar så vete sjutton hur jag hade rett det. Men sån är jag! Jag behöver ha min egentid!
 
Nästa lockande erbjudande är på Ekerum i november/januari/februari. Var ju där förra året, och det var supertrevligt och där fick jag upp ögonen för träningen ännu mer, än vad jag hade haft innan. Tar mig en funderare på detta...

Nya datum👏👏👏 Träningsweekend med PT Mia på Ekerum 11-12 Nov (fre-lör) 28-29 Jan (lör-sön) 4-5 Feb (lör-sön)... Maila [email protected] för mer info😃.

En perfekt målsättning eller present till sig själv eller vän... (Varför inte fixa årets första julklapp redan idag💪😘) Hoppas vi ses! #ptmia #personligtränare #ekerum #träningsweekend

 
Nu har ni fått lite insyn i hur jag hade det i helgen, och om ni blir intresserade av att hänga med på en sån här tripp, så sök upp PT Mia på Facebook eller via Malkars. Hon är en underbar tjej, tränare och ja vän. Hon märker av om det inte står rätt till. Hon bryr sig. Hon pushar en. Hon rättar om du gör fel. Hon använder sunt förnuft. Hon är supertrevlig! Och inte förglömma duktig på det hon gör!
 
Imorgon ska jag unna mig igen!
Vann ju en massage för ett tag sedan, så jag valde segmentmassage föregånget av bubbelbad!
 
Nu när jag sitter här i sena timmen, så konstaterar jag för mig själv, att jag har det rätt bra faktiskt! Jag gör vad jag känner för! Jag rår mig själv! Jag bestämmer över mig själv! Ingen att ta hänsyn till!
Det är mitt andra liv helt enkelt!
 
Hoppas att jag har inspirerat någon mer till att börja träna med mitt inlägg.
Jag själv är så otroligt glad, att jag fortfarande tränar med glädje, efter att jag tog mitt beslut för ett år sedan drygt. Trots "diskbråck" eller vad det nu var, och en höst med krämpor, så kom jag igång!
Först i min ensamhet på jobbets gym, och sedan tog jag steget att köpa ett medlemskap på Malkars, (min tvekan berodde ju på att jag inte ville binda upp mig på ett års betalning), men eftersom jag är där fem dagar i veckan vanligtvis, så utnyttjar jag min medlemsavgift rätt bra!
 
Sov gott nu, alla ni andra nattugglor!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: