Knorr Middags-kit! Veckans matlådor! Enkelt och bra!


"Efter att ha varit borta hela weekenden i Alicante, och kom hem sent på eftermiddagen, så var det en enkel match att fixa matlådor till mig själv på kvällen! Tog upp några bitar kycklingfiléer ur frysen och tog mig en promenad till affären. Köpte mig en paprika och en gul lök, hade endast en rödlök hemma, vilket säkert hade funkat men man ska göra som receptet säger. Har fått ett uppdrag att göra den här rätten och att recensera den, och såna här enkla rätter gillar jag.
Innehållet i kvällens recept!
Knorrs smarriga middags-kit består av fyra olika variationer, och denna valde jag!
Förutom en påse med okokt ris med, så var det currypasta, thaipasta, några chilifrukter. Perfekt att få det portionerat.
Skar två normalstora kycklingfiléer som låg där i frysen ;)  Upptinade och skurna i bitar.
Stektes en stund på spisen.
Skar en röd paprika i skivor, och även en gul lök.
När kycklingbitarna var tillräckligt stekta, så rörde jag sedan in kryddorna.
 
Tillsatte currypastan och rörde om, hällde på två deciliter kokosmjölk. Lät det koka upp.
Smaksatte med thaicurryn efter egen smak, och jag tog ju givetvis hela påsen.
 
Cirka 150 gram gröna bönor slängde jag i.  
Även den hela chilin lades i.
När chilin har gett tillräckligt med smak, så plockade jag upp dem och la undan dem i kylen. Kan användas till annan maträtt.
Låt koka upp och låt sjuda i cirka fem minuter.
Provsmakade på kvällen med det kokta riset och det var mycket gott. Det var snabbt tillagat, man behövde bara att tänka på att kycklingen var tinad. Kan mycket väl tänka mig att köpa någon av Knorrs Smarriga middags-kit igen, när fantasin tryter vilket händer med jämna mellanrum.
 
Positivt med denna test var att maträtten var god och mycket snabb att tillaga.
 
Detta beräknas att räcka till två personer, och visst, är man liten i maten så räcker det men inte annars. Jag fick i alla fall fyra portioner till mig, men jag är liten i maten.
 
Mycket negativt är att det är MYCKET svårt att läsa tillvägagångssättet på förpackningen. Liten text på svart bakgrund, så jag fick använda ficklampan för att kunna läsa hur jag skulle göra! Så ska det inte behöva vara! Det behövs ändras på.
 
Men det smakade bra i alla fall, och det gick snabbt att tillaga den. Kommer att säkert att köpa detta igen!" 
  
 Här

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: