Ska börja tro - Core - Trevligt besök - Falukorv - Tv 3!

Vet att jag är väldigt öppen på min blogg, och det är som min dagbok, vilket gör det svårt att hantera gränsen till vad jag ska eller får skriva, men om jag inte nämner några namn, platser, situationer eller annat som kan knyta till en särskild person så ska det väl vara okey?
Oppssss......
Men vad gör jag om andra inblandade känner igen sig? Även om jag inte nämner dem?
En svår balansgång!
 
Skit samma nu!
Eller egentligen inte, men hoppas att ingen blir sur eller kränkt, men måste i alla fall skriva något om min frustation idag!  
Vissa saker ligger länge och gror under ytan hos oss alla, ja i alla fall hos de flesta, vilket inte är konstigt alls! Till sist så brister det även hos den bäste! Vi är bara människor och vi har inte all ork och förståelse här i världen!

Ja, vad ska jag skriva egentligen? Det bästa vore för mig i alla fall, att kunna skriva ner allt, exakt allt, men även jag vet, att det inte går eftersom detta är en offentlig sida! Samtidigt så står jag för det jag säger (skriver, ja i nyktert tillstånd i alla fall, he-he...... ).
 
Men jag ska kanske ändra på mitt sätt! Kanske ska börja tro? Jag trodde att.... Jag trodde att... istället för... Jag fixar... Jag kan....
 
Näää, det är inte jag! Men det känns jäkligt lockande! Eller ska jag bli allvarligt sjuk?
 
Men kort sammanfattning: Även en stark grupp kan kapitulera, och eventuellt söka sig någon annanstans! För man orkar inte med att reparera hela tiden! Trots att man älskar ................Man orkar inte hur mycket som helst! Hur mycket man än älskar!
 
Från frustation till träning!
Ja, idag har det gått av bara farten, hela dagen, nja, lite lögn nu, men från jobb till träning direkt! Ett corepass som var nytt för mig, man känner sig verkligen som en nybörjare när man har en ny instruktör och nya övningar hux flux! Men gillar corepassen eftersom det märks skillnad på min rygg och mage och ja, lite i alla fall på midjan (ja, det finns faktiskt en midja på mig!!!!).
 
Sedan rask cykeltur hem, för besök väntade!
Snabbdusch!
Trevligt besök! ;)
Alltid trevligt med spontana sista-minuten-besök!
 
Sedan kom avslappningskänslan.......
 
Då jag gick omkring och gjorde ingenting, men borde göra! Har massor att ta tag i, men som sagt, jag tittar hellre på resväskan från helgen, räkningarna, kläderna som ska ut på Tradera, resten av garderoben som ska sorteras med mera....
 
Ett att göra fanns det i alla fall!
Matlåda tills imorgon!
En bit falukorv från frysen. Lite färsk ingefära. Tre vitlöksklyftor!
En av de där chilifrukterna som jag fick med i Knorrs Smarriga middagskit. Tog bara en, osäker på styrkan i dem, så nu har jag två kvar liggandes och väntande på nya rätter.
Fräste vitlök, ingefära och chili i lite flytande margarin.
Stekte korvbitarna ihop med fräset!
Slängde ner lite tinade grönsaker från en påse i frysen....
Valde mellan dill och persilja, och mitt besök fick välja vad jag skulle ta! Så det blev persilja!
Lät allt stekas ihop lite...
Tog lite slattar i kylen.... Luktade inte ens på det. Äh, det blir nog bra... :)
Men lite besviken, eller hänger jag inte med i förändringarna. Om man använder kokosmjölk, så ska det väl bli gräddvitt och krämigt? Nja, inte direkt!
Hade ett paket färsk pasta liggandes i kylen som går ut nästa vecka, så det hade ingen brådska, men smartare ju, att ta denna innan jag ger mig på skafferivarorna!
Så där ja, en matlåda gjord till imorgon och en till måndag!
Och lite som smakprovning ikväll!
Det blev riktigt gott! Bara av lite skåprensning!
Saltade lite, lite grovmalen svartpeppar på korvröran!
Sedan inget mer!
 
Nöjd!
 
Ikväll började en norsk dramaserie på tv 3, och den skulle vara mellan tio och tolv. De två första avsnitten av tio! Men det började inte särskilt bra. Ingen text!! Ja, så det fick bli språklektion, norska till svenska med gissningar!
Sedan dök aldrig det andra avsnittet upp!
Så ja, tur att man har playkanalerna!
 
Men den kan nog bli intressant att se, Advokatbyrå: Aber Bergen.
Innan ikväll tittade jag på ett avsnitt av Enkel resa till Korfu. Stackars mamma säger jag bara! Men gillar serien. Tack Anne-Lie för tipset! Tyvärr kan ni inte se den från början på play nu, för de två första avsnitten har försvunnit från play nu. By the way, SVT är det....
 
Oj, det blev ett långt inlägg, fast jag knappt har gjort något idag! Men det är många tankar som far i mitt huvud nu! Både vill och inte vill! Och ingen annan kan bestämma åt mig, utan jag måste ta besluten själv! Veliga jag! Eller inte? Allt måste bearbetas!
 
Nu är disken gjord, matlåda gjord, bloggen uppdaterad, "avslappningen" gjord, så kanske dags att krypa under täcket? Kvällens tv-program sedda, även om det saknades ett avsnitt! Innan dess träningen gjord! Umgänget gjort! Det enda som inte är gjort är en tidning som jag har räknat med att läsa ut hela veckan!!
 
Ikväll ska jag nog ta mig tid att rengöra mina dyra fransar! Har jag köpt dyrt rengöringsmedel, och lagt pengar på fransar, så borde jag ta hand om dem också, men det är ju så skönt med fransar, att man kan lägga sig utan att tvätta av sig sminket!  ;) Liksom vitsen med dem......
 
Vet ni? Det är fredag imorgon!!
Förresten, nu ljög jag igen!
Det är fredag nu! Klockan är visst över tolv!
KRAMIS!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: