Alltid lika roligt...

Har hämtat min nya Smakbox ikväll, och det är alltid lika roligt att plocka upp den! En del saker vet man hur de smakar och så, men det är rätt många saker som jag inte har en aning om, och då passar det perfekt att få prova dessa "nyheter"..... En Smakbox kostar långt ifrån det ordinarie priset. Om man är allätare förstås, men om man är en petig människa, så ska man inte ge sig på en Smakbox, för då får man ge bort eller slänga saker som man inte vill testa.
Den här smakboxen kostar mig 199:- och den är värd mellan 350 - 450:-.
Men som sagt, det gäller att man är allätare, så man inte får slänga en massa saker!
Du får Smakboxen varannan månad, och du får hämta den vid ditt utlämningsställe.
Kycklingbröst i tomatsås! Värde 25:- och jag ser fram emot att testa denna lilla burk. Hade aldrig köpt denna för 25:-.
NOA Relax & Fokus. 18:- och den slinker nog ner någon törstig stund. Hoppas att den smakar bra, för jag hade nog aldrig köpt den spontant.
19:- med nötter och frukt. Ingen favorit, så denna kommer jag troligen ge bort. Gillar inte frukt i choklad.
Tre olika rostningar av kaffet, 10:-/påse = 6 - 8 koppar. Provade Highland Mist ikväll, och jag gillade den sorten, vilken var lättrostad. Har ju tappat smaken för kaffe, så detta var en överraskning för mig, att jag gillade kaffet.
Dyraste chokladen jag någonsin ätit!! 65:-!!!!! Ska bli spännande att smaka denna.
Delikatesschips... 25:- för en väldigt liten påse = dyrt! Äta med andakt!
Tonfisk i sås, 26:- Ska absolut inte ha denna på en macka, utan i en sallad framöver.
Älskar dessa! Brukar köpa dem men det var länge sedan. 35:- och det medföljde en kupong vilken jag absolut kommer att använda.
Provade det här filtret ikväll ihop med Cafégo kaffet, och som sagt, kaffet smakade väldigt gott. Ska prova filtret med mitt "vanliga" kaffe, så får vi se om aromen blir bättre med dessa tre zoner som finns i filtret. Kostnad: 25:-, passar ju bra att testa eftersom jag har blivit "kräsen" gällande mitt egna kaffe. .
Pannkaksmix till ett värde av 18:-. Ska bli intressant att prova detta. Är ingen pannkaksfantast men kommer givetvis testa.
Jag samlar på mig olika sorter av bulgur, och andra rissorter och annat, så jag välkomnar den här förpackningen också. Värdet är 35:- och jag gillar denna redan med linser och pumpakärnor!
Santa Maria har en mängd olika goda tillbehör som man kan använda med kyckling, lax och kött. Denna ska kosta cirka 33:- ute i butiken. Det finns oftast kyckling i min frys, och har jag "tur" så finns även lax.
Te går alltid hem hos mig, ja förvisso att det smakar gott. Ska bli spännande att smaka detta, 40:-.
Perfekt att ha hemma i skafferiet. 13:- styck, tillsätt kyckling alternativt fisk, kanske något mer...
Den här kommer jag säkert att ge bort, eller använda som groggvirke (men dricker grogg väldigt sällan). 20:-, inte mycket pengar, men jag är ingen fantast av Sprite, så därför kommer jag säkert ge bort den.
Ja, detta var innehållet i den här leveransen av Smakbox. Som sagt, jag betalar 199:- för den, och denna hade ett värde för 453:-. Det är väl inte fel?
Man får ett häfte med i lådan gällande alla produkterna, och en del recept kopplade till produkterna. Sedan kan man tävla om nya produkter eller en gratis Smakbox, och det förekommer även rabattkuponger i det här häftet. Jag hade faktiskt tänkt att avsluta, eller i alla fall pausa det här, men 199:- varannan månad är ju inga pengar!
Det är ju så roligt att packa upp lådan... :)
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: