Bullar i stora lass och öl....

Även om lördagskvällen var trevlig, så hade jag full planering på söndagen, eftersom jag skulle till Nybro och gratta min yngste son, som fyllde 25 förra söndagen. Det gick inte att ligga och dra sig och att vara bakis, för det skulle bakas bullar!
En del blev rätt stora, borde kanske ha haft något mindre att jämföra med, så man ser storleken....
Nära 90 bullar blev det, i varierande storlekar men lika goda som vanligt!
Vi blev bjudna på smörgåstårta, vilket alltid går hem. För mig så var det tredje gången på 1,5 vecka....   
Ja, normal 25-års present, eller inte? Av mig fick han den rökigaste whiskeyn som fanns på Systembolaget. Han gillar det. Av de andra fick han 25 olika sorters öl, och det tog honom en bra stund att öppna alla, för de var omsorgsfullt inslagna i tidningspapper och sedan i några kartonger. Men det var inte lika jobbigt som i julas när han själv hade slagit in våra julklappar med silvertejp, och då svor vi alla när vi öppnade paketen.
Jag tycker att det är roligt att ge bort olika öl, för man köper oftast samma öl hela tiden. Gav grannen det en gång som tack för datorjobb. Han var tacksam för detta och hittade säkert nya favoriter.
Givetvis var ju småhundarna med på kalaset!
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: