Om att vara två....

För två veckor sedan så hade jag besök över ett dygn. Vilket jag mycket sällan har, så det var en utmaning! Nu är det snart fem år sedan jag blev ensamboende, så visst känns det konstigt att ha någon annan att ta hänsyn till. Annars har jag alltid haft barn och sambos i min närhet!
Förberedde mig med lite käk innan TV-kvällen började med öl och lite vin ihop med....
Fredag kvällen tillbringade jag framför tv:n med personen i fråga, då vi båda har samma intressen, att kolla serier av olika de slag, eller rättare sagt, samma slag. Marvel-serier. Vi hade en TV-kväll nonstop med fyra avsnitt av Marvel, några specialavsnitt Crisis of Earth-X, med Legends, Supergirl, Arrow och The Flash.
Jag är nog inte som en "normal" 50+ kvinna, som älskar att sitta och glo på såna här serier. Får kanske skylla på min äldste son som "säkert" har påverkat mig på äldre dar... ha-ha... eller inte.

Min gäst drack lite öl och jag vin, tog fram lite småtugg, som endast jag åt av. Hmm, de funkar men ingen favorit! Torkade kiwiskivor!
Gående lördagsmiddag!
Potatisgratäng, pork och goa morötter!
När jag hade lämnat av min gäst, så tog jag vägen förbi gymmet. Vilket kände otroligt skönt! Har många tankar om träningen och så, vilket jag tänkte ta i ett annat inlägg. Detta var min lördagseftermiddag!
Jag börjar få lite panik över att jag har en sån här hög med böcker från biblioteket! Datumen för att lämna tillbaka börjar stressa mig, så det har blivit några sena kvällar. Träningen och tv-tittandet har blivit tidsfördröjande.
Nu söndag morgon, och vad ska jag äta?
Ibland så blir jag så trött på maten. Men har mycket i skåpen som jag kan leta reda på, och därav såna här plättor i söndags. Den här påsen fick jag i Smakboxen för ett tag sedan, och jag rotade fram den bland alla saker i mitt skafferiskåp.
Enkelt och gott att göra. Lite blåbär och keso till...
Hittade som sagt den här påsen i skåpet, och hux flux hade jag goa plättor. Vispades i hop med vätska, lät svälla några minuter och sedan stekte jag några plättar! Mycket goda!!!!! Köper gärna dessa påsar igen!
Den här helgen, bestod av umgänge, tv och träning! Som en helg ska vara, eller?
 
Träning på lördags eftermiddagen, samt sent på söndagen blev det också träning. Båda gångerna en mils cykling samt tre set av varje övning i styrkegymmet båda dagarna.
 
Mitt umgänge den här helgen var min äldste son! Inte någon "pojkvän"!
Det var ett trevligt dygn, men som sagt, OM den dagen kommer, när jag får in en partner i mitt liv, så vete sjutton hur det ska funka. Helt plötsligt så får jag vänta med att gå på toaletten, och jag måste stänga dörren! I det här fallet så fick jag klä om lite i smyg, när man är van vid att gå omkring naken titt som tätt! Fick stänga fönsterna, vilka oftast är öppna lite. Var tvungen att sova med trosor på, för risk att blotta hela rumpan när jag sov, ha-ha. Min stackars son ska inte få men för livet.
 
Visst, när och OM man träffar kärleken, så löser det sig säkert, men bara tanken på detta, ger mig en jobbig känsla. Får nog bli singel i resten av mitt liv. Lugnast men visst saknar ju närhet ibland. Som i natt, så drömde jag om en mumsbit, och jag kände nästan hans armar om mig i sömnen. Hans händer som rörde vid mig, inget sex, men bara en närhet. Visst vore det mysigt!
 
Ja, ja, den som lever får se. Inget sökande just nu, för det orkar jag inte med. Måste orka med mig själv, och älskar mig själv först, vilket jag inte gör.
 
Nu ska jag ta tag i dagen här. Har planer för min lördag.....
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: