Träning + umgänge = blev en bra helg!

I lördags morse så vaknade jag vid åtta, vilket är ovanligt för mig, en lördag, trots en konstig natt! Men skönt för då fick jag längre stund i mitt morgonmys under mitt goa täcke! Gjorde mig en go frukost också...
Hade ett träningspass inbokat på eftermiddagen, ett konditions/förbränningspass på 30 minuter, och jag säger bara, herre gud, jag trodde att jag skulle dö, eller att jag i vilket fall skulle ramla ihop när passet var över. Det är så jäkla jobbigt, så det är kul. Inte en sekund stilla, utan bara full fart med ben och armar. Man kan inte låta tankarna fladdra iväg för då kommer man i otakt märkte jag.
Efter en kort återhämtning så gjorde jag två varv på Milonmaskinerna, och det kändes vill jag lova i kroppen, men skönt när detta var över. Nöjd med mig själv.  
Har börjat göra egen proteinpudding med enbart vatten och caseinpulver. Ingen stor smaksensation men helt okey, att äta när jag har tränat eller innan jag sticker iväg. Får väl hitta på någon bra smaktillsats. Det blir billigt i alla fall. 1 deciliter vatten och 1 deciliter caseinpulver, skakar den direkt i shakern, låter den stå i kylen under dagen, färdig att äta när jag behöver den. Perfekt! Här har jag blandat smaken päronsplitt.
Kvällen blev trevlig med en dejt, och vi hämtade kinamat, (jag glömde fota när lådan var full).....
Dejten var lite vinkännare tror jag, och hade med sig det här goda vinet. Mycket gott!
Kvällen blev lång, så vi smakade även på ett annat rött vin. Det smakade bra med lite rödvin, efter att jag nästan har haft en vit månad nu. Hade en mycket trevlig lördag kväll :) fast jag hade en ledsam fredag kväll... Tur att saker och ting kan ändra sig! Vet inte riktigt varför jag reagerade så starkt i fredags, men jag får väl skylla på hormonerna... he-he...
Idag har jag åter igen tränat, nu ikväll. Det kändes lite motigt innan jag kom iväg, men som sagt, har jag bestämt mig så har jag, så det var bara att traska iväg i mörkret och genomföra ett corepass! Kände mig nöjd efteråt!
Matlådor fixade för många dagar framöver, så att laga mat blir nog inte aktuellt förrän efter helgen, alltså nästa helg! Skönt, då är kvällarna lediga för annat roligt, som att träna....
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: