Min lördagsdejt - Herr Gädda! I brist på annat :)

Ja, som sagt, i brist på annat tillgängligt, he-he, så får det väl duga med Herr Gädda, men ärligt talat så var han inget vidare att ha heller! Efter en fredag, som inte blev som jag hade räknat med, tyvärr till det sämre, men det håller jag för mig själv, så sov jag längre än vad som var tänkt, och gjorde inte många knop under dagen. Efter min frukost med äggmackor och kaffe, så placerade jag mig ute i solen.
Ska inte klaga.... :)
Lite hotfullt blev det framåt sen eftermiddag, och medan det regnade i Trekanten så hade jag det så här, vilket jag var nöjd med.  
Hmmm, Herr Gädda! Har haft honom inneboende i frysen i nästan ett år, så det var väl dags att han fick komma ut ur frysen, men vad skulle jag göra med en hel gädda? Hade fått tips av grannen, men kom inte riktigt ihop det tipset, så jag gjorde lite som jag kände för. Grovhackad lök, grädde/mjölk och créme fraiche och lite kryddor.
Men jag borde nog ha läst lite på nätet så hade det blivit bättre, men det var bara att ta det som det blev, så vad nu göra???   
Det var bara till att börja med att rensa bort dessa jäkla ben och det tog sin lilla tid.
Ryggraden! Nä just det, fiskar är ju ryggradslösa.
Försökte dela så mycket jag kunde, och blandade ihop det med gräddsåsen. Gäller ju att ta hand om så mycket som möjligt. Värmde till den i ugnen igen medan jag gjorde potatismoset.
Kokte hederligt potatismos. Ja, jag vet, färglöst, inga grönsaker men jag var så hungrig så jag hade inte lust att fixa det också. Billig mat i alla fall. Potatisen kostade under tjugolappen och gäddan hade jag fått! Visst, gräddsåsen kostade ju lite också men jag fick fyra matlådor samt två lådor med gädda in i frysen.
Men vete sjutton, om jag vill ha en träff med Herr Gädda igen...... håller mig nog till lax!
 
Kvällen slutade tidigt för min del. Kröp under täcket redan vid tiotiden! Skönt!
Grunnade en del på vad som hade gått fel på fredagskvällen, men det hade nog aldrig funkat ändå!
 
Söndagen kommer i nästa inlägg....
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: