Så nöjd med dagen....

Haft en underbar natt.... ja, det kan man ju tolka hur som helst, men jag har varit helt allena hela natten, och många nätter innan dess...
Men det är så enkelt att jag har haft en lugn och rofylld natt, ända från elvatiden igår till klockan sex i morse, och då somnade jag om till strax efter nio! Helt underbart!
Inget knä som har värkt, inga vridningar från sida till sida i sängen, inga mardrömmar!
Och absolut inget vin som bidragande orsak till en bra natt. Ja, jag är ju lite udda, jag sover rätt bra när jag somnar onykter medans andra sover oroligt.
Jag var väldigt förvånad när jag vaknade i morse, men kände mig nöjd med natten!
Började dagen med kaffe, ägg och yoggi med musli. Och minst tre kapitel i min bok, men till sist så kunde jag släppa den och gav mig ut på det som jag bestämde mig för när jag slog upp ögonlocken.
Att springa en runda i det underbara vädret! Vet att jag gjorde en risk i och med mitt onda knä, men jag hade inte känt av det på nästan ett dygn.
Kan inte se mig mätt på denna vy.
Visst är det skönt att vara ute och springa nu? I denna sköna miljö. Jag är glad att jag har fått ett begär av att springa nu under den här årstiden, för då kanske det håller i sig till hösten och vintern. Om kroppen håller förstås!   

Det går inte fort, men jag kommer runt på sträckan utan att gå, och det är jag nöjd med. Jag kände att jag hade ork till att springa längre, faktiskt, vilket förvånade mig, men desto roligare, men jag ville inte utsätta mitt knä för mer. Måste skaffa ett knästöd. Så nästan 5,6 kilometer och 2 kilometers cykling, så jag kunde boka av danspasset på kvällen med gott samvete. Och ett avsnitt av Wahlgren & Wistam avlyssnades också.
Var rejält hungrig när jag kom hem från spåret, så det blev ett rejält lass med bananpannkakor! Ute i solen givetvis och en bok med.   
Det var lite ovisst med vädret, lite kyligt emellanåt. Ingen direkt solvärme, men bikinin var i alla fall på, men inte länge.
Ja, springa, äta och läsa bok! Det är min torsdag i ett nötskal! Här blev det ingen middag förrän jag hade läst ut den här boken, som var så bra. En riktigt härlig feelgoodroman. Recension kommer imorgon.
Ingen middag blev gjord förrän jag hade läst ut boken, och den gick snabbt att tillaga eftersom jag har Linas Lättlagade Matkasse! Lövbiff, kokt potatis, tomatsallad och prästostcréme. Så otroligt gott var det!   
Började titta på den nya serien på Tv 4, som handlar om drottning Victoria, nej inte vår drottning utan drottning Victoria i England för många år sedan. Två avsnitt ikväll, och jag tror att den kan vara bra. Så ännu en serie att följa. Vet inte hur jag ska hinna med allt!
Mycket nöjd med min dag, även om det bara har inkluderat mig själv! Ätit bra, bra träning, sol och värme och läst ut en härligt bra bok. Avslutat dagen med lite tv och detta blogginlägg, och nu ska jag krypa till sängs. Hoppas på en lika bra natt igen, men så stor chans är det väl inte att det blir så. Är ju inte bortskämd med bra nätter! Knät har känts lite i eftermiddags men det verkar rätt okey. Än så länge! Frågar mig i morgon eller i natt!

God natt alla därute!
Imorgon nya aktiviteter som inkluderar några vänner och familj!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: