Helgen snart över men nöjd..

Nyss ätit min söndagsfrukost och ska ge mig iväg för att hjälpa en kompis att flytta, så ett snabbt inlägg om hur jag har haft det sedan jag stämplade ut i fredags. Är fortfarande lite krasslig men det är bättre. Inte ont i halsen, bara lite nysningar ibland, kunde vara värre.
Hade en mycket lugn fredagskväll, ingen träning, inget vin. Bara en god tallrik med gravad lax, keso med tomathack, avokado och lite goa korvsnacks. Saknade inte vinet alls. Kollade på Idol, och där var det ju världens gråtkalas. Har nog aldrig sett något avslut på ett Idolprogram där det har gråtits så mycket. Enligt mig så åkte fel person ut. Hon hade så mycket att ge.    
Lördagmorgonen gjorde jag skördegröt, en kopp te och läste lite ur Hjärnstark. Lite svårläst enligt mig men jag har svårt att koncentrera mig på vissa böcker, och denna är en sådan. Men den innehåller bra material, för den handlar om att träning motverkar depression bland annat. Ska försöka skriva en liten recension när jag har läst ut den. Är i alla fall glad att jag har lärt mig att äta havregrynsgröt i "vuxen" ålder.  
Hade en bokad tid på gymmet med Andreas, PT, och för första gången skulle jag ge mig in i de "storas" gym. För man känner sig lite felplacerad när man ser alla välbyggda människor, och då främst killarna som är där. Eller så ser jag bara de rejält vältränade killarna kanske. Just i går så var det rätt lugnt där, och sedan hade jag ju Andreas med mig.
Så där, nu har jag också ett eget program som ska utföras tre gånger i veckan helst. Det känns bra att ha fått ett program med övningar som ska stärka upp mina brister, det vill säga knäna bland annat. Vi gick genom alla övningarna tillsammans, två set, och sedan körde jag ett set själv med alla övningarna, för att få in dem i huvudet och att tolka hans streckgubbar och anteckningar rätt. Körde ett varv med Milonmaskinerna också innan jag cyklade hemåt.
Känns bra. Ett eget program, motiverad som tusan och mina favoritskor! De är så sköna! Nu ska jag försöka göra veckoplanering så jag får in tre pass med detta program, och sedan vill jag ju köra Milon också, och några andra pass då och då. Hur ska jag hinna? He-he, jag har ju bara mig själv att tänka på så det går nog bra. Känner att jag är på rätt väg, men sover ju fortfarande dåligt men ändå bättre än förut. Är trött om kvällarna, så jag försöker ju lägga mig runt tiotiden senast varje kväll. Dricker inget vin, ta det lugnt om kvällarna och somnar rätt snabbt. Försöker äta rätt, lite mer nyttigt, men visst det slinker ner någon chokladbit ibland.
Cyklade runt affären efter träningen, och skulle "bara ha" ny laddare, crème fraiche, paprika, honung. Alltså vara i affären en lördag eftermiddag, jag blir så trött på alla människor överallt. Antingen så rusar de fram eller så drar de fötterna efter sig. Själv känner jag mig helt felplacerad och undrar så varför gick jag till affären! Svettas på grund av fel jacka, känner mig allmänt olustig och hoppas att ingen känner igen mig. Gillar INTE att gå och handla längre! Får panik nästan! Inte undra på att jag gillar att beställa från Matsmart. I vilket fall så blev det mycket mer än vad som var tänkt, inte bra. Brödet? Varför? Inget svar? Falukorven? Varför? Inte ens extrapris! Onyttigheterna "inhandlade" på grund av gratiskuponger som ska recenseras. Två WC-rent? Onödigt? Bra pris för två! Tandkräm? Har två i skåpet! Onödigt, impulsplock precis innanför kassan! Glad när jag kom hem i alla fall.  
Var så hungrig efter träningen, så åter igen en nyttig tallrik. Gott! Skulle ha lagat middag senare men stod mig faktiskt på denna tallrik tills jag gick och la mig. Tog lite te och några knäcke bara. Tyvärr så blev jag uppesittande lite för länge, för jag fastnade på HBO, med Game of Throne, så åtta avsnitt sedda i går. Förut skyllde jag på vinet, att jag inte kom i säng, men så var inte fallet i går! Drack te och kolsyrat vatten!
God morgon! Klockan halv sju - sju i morse. Fick sova sju timmar i alla fall med tre - fyra gånger uppegående under natten.
Fixade mig en kopp kaffe, och kröp ner under täcket igen. Läste ur boken Hjärnstark i en timme. Jag satte faktiskt timern på en timme, och bestämde mig för att läsa den tiden. Måste göra det, om jag ska hinna läsa ut den. Har kommit in i en "ej läsa böcker-period" nu. Är ju mycket träning och Netflix, Viaplay, HBO och CMore nu för tiden och vanlig tv. Och jobbet givetvis, som fortfarande tar för mycket tid för mig. Men jobbar på det!
Det verkar bli en fin dag, och efter stadig frukost, lite bloggande och disk, så drar jag i väg till en kompis för att hjälpa till med lite flytt. Än så länge så är jag nöjd med min lugna helg. Men skulle nog ha stretchat lite i går känner jag. Och värre lär det bli i morgon.
 
Ha en fortsatt bra söndag!
Kramis!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: