Lite smått och gott, och givetvis träning...

I söndags var jag i min gamla "by" och hjälpte min kompis att flytta, men det blev endast ett lass med kartonger i en bil, så det var inte så avancerad flytthjälp, he-he, men det var trevliga timmar och lite tjejsnack och gott att äta i hennes nya lägenhet.
Vi delade på en familjesmörgåstårta. Mumsigt.
Unnade oss lite gott efter också. Godast den till vänster. Riktigt smarrig. Jag var så äckligt fet när jag lämnade C.
Ja, så här känns det varje söndag kväll!
Ha-ha, jag var med om en rolig sak i går på jobbet. Jag skulle hjälpa några läkare med att fixa skrivaren, jag klarade det inte själv tyvärr, så jag skulle ringa IT. Jag frågade om någon hade en telefon på sig, och de pekade på den här skapelsen! Ha-ha, finns bordstelefoner fortfarande? Och vilka "små" knappar! Helt hopplöst att prata i den, för den var väldigt lätt så den stod inte stadigt när jag skulle kolla på datakablarna som oftast inte brukar vara så lättillgängliga och att hålla denna enorma telefonlur ihopklämd mellan örat och axeln var nästan omöjligt!
Fick se något som jag totalt har missat. Har alltid köpt grön paprika, ja oftast i alla fall. För den är oftast billigast, men det stämmer nog som de hade kommenterat, att den gröna är smaklös. Det får bli gul i fortsättningen.
Detta skulle bli mina matlådor i går kväll, men blev inte nöjd med dem, så det har blivit kvällsmat för mig i stället. Det var en sån där färdig mix från Knorr, där man bara tillsätter kyckling och créme fraiche, paprika och riven ost. Det kan ju vara bra att ha hemma i fall det tryter med fantasin, men man ska nog tillaga det innan datumet har gått ut..... Hmmm...
Fick bli tråkiga matlådor istället! Jag är lite "bortskämd" med lite roliga maträtter.
Men det var så oaptitligt i dag med enbart pasta, korv och lite ketchup, så fixade till mina två andra matlådor ikväll. Lite pastasås, lite hackad lök och majs, och vips, så ser det absolut mer aptitligt ut.
Gick faktiskt från jobbet idag vid halv tre. Kände för det, och jag skulle också på drop-in röntgen innan tre. Det är min tumme som jag ville ha röntgad, då den kan vara lite besvärlig efter mitt fall i Stockholm. Har svårt att greppa i vissa situationer, kan ha svårt att skriva "fint" för jag har svårt att klämma åt runt pennan etc. Kan vara ett ganglion sa husläkaren, så jag ska massera på den svullna knölen, så kan den spricka, men glömmer bort det. De hittar säkert inget fel. Men nu är det gjort i alla fall.
Ikväll så var det träning som gällde. Först en mils cykling, och sedan var det där om att "våga" gå in i det "stora" gymmet själv. Det kändes faktiskt helt okey, men jag gjorde lite missar men man lär sig ju. Ska ju växla mellan två övningar hela tiden, men det lyckades inte alltid. Jag lät andra köra färdigt på den maskinen som jag skulle växla till. Det var ju rätt mycket folk, och en del körde ju som par. Det kommer säkert att bli bra. Man går i sin egna värld och gör sina övningar. Tänker knappt på de andra människorna. Jag körde tre set av alla övningarna, och till och med stretchade innan jag cyklade hemåt. Bra kämpat!
Direkt när jag kom hem, så tog jag en proteindrink och ett kokt ägg. Efter dusch och disk, till sist så i mitt soffhörn med lite te och keso med tillbehör. Tänk om jag kunde äta så här nyttigt hela tiden. Nej då, det går inte. Absolut inte när det har funnits massa goda kolor på jobbet nu i två dagar. Måste bli bättre på detta med godis. Nu har jag ju blivit duktig på att inte dricka alkohol (inte blivit nykterist), så nu är det godiset som är mitt fördärv.
Måste bara visa det här. Fundera på att anmäla honom till Tradera, för jag blev så förbannad över kommentaren. Jag har sålt flera demoprodukter från min tid som säljare och aldrig fått någon sån här sur kommentar på Tradera. Han har ju mailat direkt till mig och jag har inte svarat, för då får han reda på min mail. Skulle ju kunna använda hashtaggen metoo nu, eller hur? Men jag är inte så "pryd" eller vad man kan kalla det för, men nu efter en tids surfande på dejtingsidor, så har jag börjat bli jäkligt trött på män och deras beteende. Vilket jag kommer att göra ett blogginlägg om längre fram.
 
Nä, nu måste jag i säng. Ska vara på jobbet tidigt i morgon enligt mig :) Det kommer att kännas i min kropp i morgon men det är ju så det ska vara....
 
Natti natti!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: