Rökt lax med rostade rotfrukter!

Idag så hämtade jag en matkasse från Maxi, Bistrokassen, för två personer, tre middagar. Tänkte testa denna nu eftersom Linas matkasse har höjts lite prismässigt. Men nackdelen med denna är att jag får köra och hämta den, ja, det är ju inte så långt men jag använder ju bilen knappt en gång i veckan.
 
Hela matkassen. Det enda som jag måste ha hemma är ris, och ja givetvis kryddor, oljor etc.
På väg att bli rostade...
Luktade så gott om den färska dillen...
Så gott med rökt lax!
Var ju tvungen att provsmaka ikväll, och det var väldigt gott. Ingen märkvärdig rätt men väldigt enkel måltid som passar perfekt i veckorna. Nu har jag två matlådor klara för veckan. Slängde i lite mer i salladen. Enligt receptet så skulle man värma laxen de sista fem minuterna i ugnen men jag äter den gärna kall.
Dessutom drinktips i receptkortet, och jag drack faktiskt ett glas chardonnay till måltiden ikväll.    
Här är hela receptet, vilket var enkelt och lättläst! Perfekt, jag gillar såna recept!
Jag tycker nog att det var mycket mat i den här kassen. Som det här med falafeln, såg väldigt mycket ut för två personer så dessa kommer att räcka till mer än två måltider för mig. Fick 900 gram potatis i kassen, och hälften gick åt till ovanstående recept och resten kan jag steka eller göra något annat med.
 
Redan nu så känns det som att jag kommer att variera mig lite mellan Maxis kasse och Linas kasse. Ska i alla fall testa den här fler gånger. Det är så skönt att slippa tänka på vad man ska laga, och speciellt när man har varit i huvudstaden i tre dagar och bara fått maten serverad! :)
 
Bistrokassen kostar 395:- men om man beställer ett abonnemang, så kostar första kassen 299:-. Fundera kanske att ta ett abonnemang, bara man kan avboka ibland, som man kan göra med Linas matkasse. Fördelen med Maxis matkasse, är att man kan se recepten för två veckor framåt. Du måste avboka eller byta kasse sju dagar innan leverans.  
 
REKOMMENDERAS!
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: