Min ”friska” jul...

Annorlunda julafton blev det, men på juldagen var jag inte sängliggande i alla fall, men fortsatt trött och en jobbig hosta, men den är jag van vid.. 
(null)
Syrran med man och djur kom också till Flygsfors på juldagen, och vi fixade lite julkäk, ja hon mest, men jag och hostan hjälpte till. Båda mina söner var redan på plats sedan julafton. 
(null)
Ingen sån där överskattad dukning som de visar i tv varje jul eller på många bloggar men ändå fint, men i år fick vi inte välja sittplats själva. 
(null)
En enkel och fin gran! Själv har jag skänkt nästan allt julgranspynt i år. Kommer aldrig sätta upp någon gran i mitt hem mer... 
(null)
Vår kalla julmat... lax och "mammas" röror ett måste för mig.. 
(null)
Vår varma... min "stuvade" grönkål gick inte hem.. 
(null)
Förstår inte varför ostbrickan ska förstöras med möglig ost?? 
(null)
Alldeles för mycket som vanligt! Blev bara en portion! 
(null)
Syrran har alltid något gott i åtanke! I år blev det en god juldrink med skumtomtar och Bailey’s. Varm mjölk och grädde också.. 
(null)
En av alla katter som fanns i huset! Men fråga mig inte vem! Det finns två röd-vita, som är syskon och det finns två sköldpaddsfärgade som inte är syskon, och en mamma som håller sig borta när syrrans hundar är hemma. Tror att den enda som kan se skillnad på dessa fyra katterna är syrran! Jag kan absolut inte det! 
(null)
Jag försöker varje år, att vi inte ska ge några julklappar! Vi är ju alla vuxna och kan köpa vad vi behöver, men......
(null)
Syrran har, gudskelov minskat ner antal julgodis från, något år över 20!!!  sorter!  
(null)
Hon hade misslyckat godis som var så gott! Man fick gräva lite i en burk, men så värt det. Lakritstryffel!!! 
(null)
Som sagt, jag tycker det är jobbigt med julklappar men det tycker inte syrran! Hon vet precis vad jag tycker om! Barebells mint dark chocolate proteinbars! Så goda! 
(null)
Syrran har en mycket stor fördel, att hon kan göra en massa julklappar! För några år sedan fick jag en låda med hennes supergoda drömmar! I år fick jag hennes goda fudge som jag älskar, samt två sorters hemgjord granola, vilket var perfekt då mina flingsorter börjar ta slut! 
Fick även 300 värmeljus!!! 
Sedan har jag ju tre tomma bra burkar när allt är slut! Önskar jag hade hennes energi! 
(null)
Av Pontus skulle jag få den bästa julklappen någonsin!! 😂😂
Ja, det kan man kanske tycka! 
(null)
Ett vinglas som rymmer en flaska vin!! Ja, det stämde! Här är glaset fyllt med 75 cl vatten! 
Så om jag skulle bjuda hem någon på ett glas vin, så behöver jag två glas och två flaskor vin! 😂😂😂
Men visst, det underlättar ju om jag sitter själv och är inne i en bra serie... 
🙈🙈🙈🙈
(null)
Det blev lite spel sen, ett nytt med tåg i England men jag gillar de gamla spelen... 
(null)
En Irish coffee blev det också innan kvällen var över.. 
(null)
När jag väl la mig, mellan två - halv tre, så fick jag ingen ro, då jag hade två busiga kattungar som klättrade i granen, klättrade på den uppblåsbara madrassen med mera...  hade inte varit ett dugg förvånad om jag hade vaknat på golvet! 
(null)
Somnade till sist, sövd av min mormors gamla klocka som låter hela tiden! Den ska även slå varje timme eller halvtimme, men det märkte jag inte av, trots att jag låg precis nedanför...  kom på just nu i skrivande stund, att jag skulle vilja ärva mormors klocka, då den ger mig minnen från barndomen! 

"Julafton" var till ända, sent förvisso! Men det blev en skön familjedag med söner med flera... 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: