Spel gillar vi...

Annandag jul! Jag vaknar av att någon har satt på tv:n i köket, högt, enligt mig i alla fall men inte enligt min mor som sover gott i soffan! Klockan är halv sju, jag somnade efter halv tre! 

En katt som vill ut, men varför släpper hen inte ut katten? Tog för givet att det var morgonpigga syster som var vaken! Hen som satt i köket kände ju inte igen katterna, och visste inte vem som fick släppas ut! 

En telefon som ringde med jämna mellanrum, men ingen som svarade, så det var ett alarm som ringde med jämna mellanrum! Varför?? Telefonens ägare är ju pensionär! 
(null)
Nu var det min yngste son som satt i köket sedan tidig morgon, då han hade sovit dåligt!  Han hade bryggt kaffe, och jag hade inte ens märkt av kaffedoften, så jag sov tydligen djupt emellanåt! 
Vi blev lite rastlösa, så vi spelade lite frågespel, Nä då då, så vi kunde lära oss, men vi kom ju inte ens ihåg svaren från frågorna från kvällen innan. Vi har nog lika dåligt minne! 😂😂
(null)
När alla de andra hade vaknat, så blev det spel hela annandagen.  Först lite Nä då då, och sedan Uno givetvis! Favoritspelet! 
(null)


Visst är detta värsta kortet? 
Och spelar man endast fyra så kan man ha otur, att man får det flera gånger på raken! Men älskar Uno! 

Kom hem till Kalmar alldeles för sent, men det är ju trevligt med spel. Jag var lite orolig när jag körde hemåt, då det hade varit en dödsolycka tidigare på min väg hem! Känns alltid olustigt att ge sig ut på vägarna när det är lurigt väglag och när det skett olyckor! Men jag vet ju, att den mänskliga faktorn spelar in för det mesta, och det kan jag inte göra något åt! 

Ärligt talat! Inför någon kontroll för äldre människor att få ha körkort!!  Det har hänt flera olyckor sista månaden där äldre människor varit inblandade! De har sämre reaktion, syn och hörsel! 

Borta bra men hemma bäst! 
Dagen efter var det jobbdag, och jag var fortfarande sliten efter min sjuka, men tvungen att jobba! 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: